سوریه؛ لاریجانی اسرائیل را تهدید کرد

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به آمریکا و کشورهای غربی هشدار داد: در صورت روشن شدن آتش جنگ در سوریه این کشورها نیستند که جنگ را به پایان خواهند رساند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن طراحی حمله عجولانه و نامشروع آمریکا که با کمک برخی کشورهای منطقه دنبال می‌شود، به آنان هشدار می‌دهد که اگر عملیاتی را در سوریه آغاز کنند، این آنان نیستند که این جنگ را به پایان خواهند رساند.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای غربی هشدار داد: با آغاز جنگ در سوریه باید مراقب فرزند نامشروع خود (رژیم صهیونیستی ) باشند.

نماینده قم با محکوم کردن اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی علیه سوریه گفت: بیش از ده سال است که تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی از سوی برخی کشورهای منطقه دنبال می‌شود. این اقدامات علیه سوریه برای جبران شکست‌ آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه دنبال می‌شود.آنان فکر کردند ظرف دو هفته می‌توانند دولت سوریه را ساقط کنند، به همین دلیل اقدامات چندوجهی را دنبال کردند ولی موفق نشدند.

وی تصریح کرد: ناکامی آنها موجب در اختیار قرار دادن سلاح شیمیایی به تروریست‌ها شد؛ ما مطلع‌ شدیم چند ماه قبل از مرز یکی از کشورهای منطقه سلاح شیمیایی به تروریست‌ها تحویل شده است. در مساله اخیر نیز داستان‌سرایی جدیدی آغاز شده است که هم‌زمان با حضور ماموران سازمان ملل در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده می‌شود و هنوز این تحقیقات به پایان نرسیده ناقوس جنگ بلند می‌شود.

لاریجانی تجاوز کشورهای غربی به سوریه را به گام گذاشتن در سرزمین مین‌گذرای شده تشبیه کرد و افزود: اگر بناست قواعد بین‌المللی از سوی آمریکا و کشورهای غربی به نفع رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شود، چه دلیلی دارد سوریه احترامی برای آنها قائل باشد. نتیجه این رفتار، آتش منطقه‌ای است که گریبانگیر کشورهای ضعیف منطقه می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: اگر رژیم مفلوک صهیونیستی دچار حرکت فتنه‌انگیزی شود سرنوشت عذاب آورتری نسبت به جنگ 33 روزه پیدا خواهد کرد.

چهارشنبه، 6 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-08-28 ساعت 10:08
خبر بعدی : نماینده خامنه ای آمریکا را شدیدا تهدید کرد
خبر قبلی : زلزله 5 ريشتری در بخشی از استان یزد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -