سوریه؛ اسامی دهها مرکز نظامی هدف حمله احتمالی

جزئیات طرح حمله به 35 مرکز نظامی و راهبردی ارتش سوریه منتشر شد.

به گزارش فارس، این طرح شامل حمله به انبارهای سلاح راهبردی در کوهستان منطقه القلمون و منطقه واقع در شمال پایگاه هوایی الضمیر، مقرهای گارد ریاست جمهوری و لشکر چهارم در منطقه جبل قاسیون و غرب دمشق است.

اهداف این طرح همچنین حاوی حمله به مقرهای فرماندهی لشکر یکم و هفتم جنوب دمشق است تا راه به روی افراد مسلح در درعا باز شود.

از دیگر اهداف حمله، چهار ایستگاه شناسایی هوایی است که در تل الحاره در جنوب دمشق، شنشار در جنوب حمص، برج اسلام در شمال لاذقیه، مرج السلطان در شرق دمشق و النعیمه در شرق درعا قرار دارد.

این طرح همچنین در برگیرنده حمله به کارخانه های وزارت دفاع در حماه، حمص و حلب است (که گمان می رود حزب الله را به موشک مجهز می کند و سلاح های راهبردی غیرکلاسیک برای ارتش سوریه تولید می کند).

حمله به بخش مدیریت جنگ الکترونیک و ایستگاه های وابسته به آن در دمشق و اطراف آن و مقر مدیریت جنگ شیمیایی از دیگر اهداف تعیین شده در این طرح است.


حمله موشکی نخستین مرحله است

تلویزیون دولتی فرانسه شب گذشته در گزارشی در باره تحولات سوریه گفت، حمله موشکی نخستین مرحله از اقدام نظامی غرب علیه رژیم سوریه است. حملات گسترده موشکی می توانند تاسیسات نظامی، فرودگاهها و قرارگاههای رژیم اسد را نابود سازند. در مراحل بعدی احتمالا در بخش شمالی و جنوبی سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد خواهد شد تا نیروهای مخالف رژیم بتوانند با کمک کارشناسان نظامی غرب سازماندهی شوند. هم اکنون پایگاهی در مرز اردن ایجاد شده که در آن نیروهای مخالف اسد آموزش می بینند.

سه شنبه، 5 شهریور ماه 1392، 0:13 بعدازظهر برابر با 2013-08-27 ساعت 19:08
خبر بعدی : سی ان ان: زمان حمله نظامی/دیدار با مخالفان سوری
خبر قبلی : آخرین رایزنی ها پیش از حمله نظامی به رژیم اسد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -