دستگيری عامل نشر اكاذيب در فضای مجازی

ماموران پليس فتاي خراسان رضوي عامل توهين و نشر اكاذيب در فضاي مجازي عليه يكي از شركت هاي معتبر را شناسايي و دستگير كردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی " ندای انقلاب " رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان خراسان رضوي در تشريح اين خبر گفت: در پي شكايت یکی از شركت های تجاري به دليل نشر اكاذيب با قصد تشويش اذهان عمومي در استان كارشناسان زبده اين پليس پيگيري موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

سرهنگ عرفاني بيان داشت: با توجه به بررسي هاي تخصصي انجام شده ماموران پليس فتا توانستند رد متهم را در فضاي مجازي پيدا و با اقدامات فني و پليسي متهم را شناسايي و طي عملياتي با هماهنگي قضايي وي را دستگير و به پليس فتا منتقل كنند.

وي افزود: وي در بازجويي هاي اوليه ضمن اظهار ندامت بيان داشت كه فارغ التحصيل رشته نرم افزار و پشتيبان سابق سيستم هاي رايانه اي شركت بوده و پس از اخراجش از شركت، با هدف انتقام گيري از صاحب كار خود مطالب كذبي را عليه وي در سايت شركت منتشر كرده است.

سرهنگ عرفاني اضافه كرد: پس از تحقيقات تكميلي پرونده به همراه متهم در اختيار مقامات قضايي قرار گرفت.

سرهنگ عرفاني ضمن تاكيد بر اين نكته كه صاحبان مشاغل، بايد رمزهاي مديريتي و امنيتي را پس از اتمام كار كارمندان سريعاً تغيير دهند، در خصوص ماده ۱۸ جرايم رايانه اي گفت: هركس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله سيستم رايانه يا مخابراتي اكاذيبي را منتشر كند يا در دسترس ديگران قرار دهد يا به همان مقاصد اعمالي را برخلاف حقيقت، راسا يا به عنوان نقل قول، به شخصيت حقيقي يا حقوقي يا مقام هاي رسمي به طور صريح يا تلويحي نسبت دهد اعم از اينكه از طريق ياد شده به نحوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به ديگري وارد شود يا نشود، افزون بر اعاده حيثيت به حبس از نود و يك روز تا دو سال يا جزاي نقدي از پنج تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

دوشنبه، 4 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-08-26 ساعت 12:08
خبر بعدی : ایران اسلامی؛ حمله دختران بی ‌پول به خانه پيرزن
خبر قبلی : ایران اسلامی؛ داروهای بیهوشی مرگبار است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -