تلاش اسد برای از بین بردن آثار حمله شیمیایی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، وزیر خارجه انگلیس امروز در واکنش به این خبر که رژیم سوریه اجازه بازرسی از محل حمله شیمیایی را داده است، از تلاش حکومت اسد برای از بین بردن آثار این حمله هولناک خبر داد.

ویلیام هیگ طی سخنانی در یک کنفرانس خبری با اشاره به زمان زیادی که برای اعطای مجوز به بازرسان سازمان ملل صرف شده گفت، به احتمال قوی مدارک و شواهد حمله شیمیایی در سوریه از بین رفته و یا پاکسازی و دستکاری شده است.

بازرسان سازمان ملل قرار است از روز دوشنبه ماموریت خود را برای بررسی حملات شیمیایی که روز چهارشنبه گذشته در حومه دمشق صورت گرفته آغاز کنند.

این در حالیست که مقامات فرانسوی امروز اعلام کردند که هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که رژیم اسد مسئول این حمله شیمیايی است.

رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در یک تماس تلفنی با باراک اوباما، همتای آمریکايی خود از آمادگی کشورش برای مشارکت در اقدام نظامی احتمالی علیه رژیم سوریه خبر داد.


بمباران سوریه با الگوی حمله هوايی به یوگوسلاوی

ایالات متحده در حال بررسی گزینه حمله نظامی به سوریه است. استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه٬ واکنش شدید جامعه جهانی را در پی داشته است. ارتش آمریکا در انتظار تصمیم اوباما به سر می‌برد.

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز نوشت که آمریکا برای حمله نظامی به سوریه از الگوی بمباران یوگوسلاوی در سال ۱۹۹۹ میلادی استفاده خواهد کرد.

این روزنامه نوشت، باراک اوباما هنوز در اندیشه آن است که چگونه نسبت به موضوع ادعایی استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه واکنش نشان دهد که همکارانش احتمال استفاده از شیوه به کار رفته در مرحله آخر جنگ کوزوو را به عنوان مدل عملیات نظامی در سوریه مورد بررسی قرار داده اند.

یکی از مقامات رسمی بلندپایه آمریکا نیز گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه سابقه کوزوو محور اصلی نشست های آمریکا در مورد سوریه است را مورد تایید قرار داده است.

نیروهای ناتو به رهبری آمریکا در ماه مه ۱۹۹۹ عملیات هوایی - موشکی خود را برای سرنگونی حکومت ناسیونالیستی افراطی میلوسویچ در یوگسلاوی سابق آغاز کردند.

دوشنبه، 4 شهریور ماه 1392، 8:54 صبح برابر با 2013-08-25 ساعت 23:08
خبر بعدی : کاریکاتوریست‌ها امنیت شغلی و جانی ندارند
خبر قبلی : چرا در بین پیامبران زن وجود ندارد؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -