کری به وزیر اسد: از سلاح شیمیايی استفاده کردید

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در یک تماس استثنايی با همتای سوری خود در باره استفاده از سلاح شیمیايی در سوریه و عواقب وخیم آن با وی تلفنی گفتگو کرد.

بنا به گفته یک دیپلمات ارشد آمریکايی، جان کری در این تماس تلفنی به ولید المعلم گفته است که اگر رژیم سوریه چیزی برای پنهان کردن نداشت، باید فورا اجازه دسترسی و بازرسی از محل حمله شیمیایی را می داد.

بنابراین گزارش، وزیر خارجه آمریکا در ادامه این گفتگو با متهم کردن رژیم سوریه به حمله شیمیايی، به همتای سوری خود گفته، اما به جای این کار، شما محل حادثه را مسدود کردید و با هدف از بین بردن آثار حمله روز چهارشنبه، مجددا به آن محل حمله ور شدید.

روابط دیپلماتیک میان آمریکا و رژیم سوریه بطور رسمی قطع نشده، اما واشنگنن به دلایل امنینی سفارت خود را در دمشق تعطیل کرده است.


فرانسه: رژيم اسد مسئول قتل عام شيميايی

وزير خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که رژيم سوريه مسئول قتل عام شيميايی در حومه دمشق است.

لوران فابيوس که روز شنبه از رام الله ديدار می کرد، افزود، اطلاعاتی که ما داريم نشان می دهد اين قتل عام شيميايی دارای چنان وزنی است که نمی بايست بدون واکنش بماند.

از سوی دیگر رهبران آمریکا و انگلیس روز شنبه در یک گفتگوی تلفنی ضمن بررسی اوضاع در سوریه از ادامه رایزنی های خود درباره کاربرد تسلیحات شیمیایی در این کشور و اقدام احتمالی جامعه بین المللی خبر دادند.

همزمان، کاخ سفید از جلسه مشاوران نظامی و امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید خبر داده است.

پیش تر منابع خبری در واشنگتن گزارش کرده بودند که آمریکا در حال استقرار نیروی دریایی خود در نزدیکی سوریه به منظور انجام تدارکاتی برای اجرای تصمیم احتمالی رئیس‌جمهوری آمریکا برای حملات نظامی به سوریه است.

روز شنبه سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که دست کم ۳۵۵ بيمار در سه بيمارستان در شرق دمشق که اين سازمان با آنها مرتبط است،‌ بر اثر عوارض حمله شيميايی در روزهای اخير جان خود را از دست داده اند.

این سازمان که مقر آن در پاريس است، گفته است که در بامداد روز چهارشنبه در ظرف سه ساعت در حدود سه هزار و ۶۰۰ بيمار به اين سه بيمارستان مراجعه کردند که دچار عوارض گازهای اعصاب بودند.

اين سازمان تصريح کرده است که ۳۵۵ نفر از اين بيماران جان خود را از دست دادند.

در همين زمينه، گروه نظارت بر حقوق بشر سوريه که مقر آن در لندن است می گويد تحمين می زند که در حمله شيميايی روز چهارشنبه ۳۲۲ نفر کشته شده اند که در بين آنها ۵۴ کودک و ۸۲ زن وجود دارد.

یکشنبه، 3 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-08-25 ساعت 04:08
خبر بعدی : یک اتصال نامرئی ولایت را به خدا وصل می ‌سازد
خبر قبلی : معترضان تونسی: اسلامگرای قاتل، برو گمشو


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -