غیبت وزیر ارشاد دولت سابق در مراسم معارفه جنتی

سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم، در مراسم معارفه علی جنتی به عنوان وزیر ارشاد دولت یازدهم حضور نداشت.

به گزارش خبرآنلاین، این نخستین مراسم معارفه وزرای دولت یازدهم بود که در آن وزیر قبلی شرکت نداشت و مراسم بدون حضور او برگزار شد. پیگیری‌های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که غیبت سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد به علت سفر کاری یا بیماری و ... نبوده است.

برخی دیگر از حاشیه‌های این مراسم بدین شرح است:

ــ طی صحبت‌های علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم، حاضران در سالن به سخنان او واکنش نشان داده و بارها با دست زدن و تشویق سخنرانی او را قطع کردند.

ــ اسحاق جهانگیری معاول اول حسن روحانی طی سخنرانی خود دو بار به جای دولت روحانی گفت دولت خاتمی که بار دوم با واکنش حاضران در مجلس روبرو شد. او در پاسخ به این واکنش ضمن عذرخواهی گفت:‌ «ببخشید، بالاخره هشت سال کار کردن در دولت آقای خاتمی و هشت سال همکاری با ایشان باعث چنین اشتباهاتی می‌شود.»

ــ در این مراسم نماینده سینماگران و اهالی ادبیات صحبت نکردند و تنها نمایندگان هنرهای تجسمی، مطبوعات و تئاتر به سخنرانی پرداختند.

ــ در این مراسم سالار عقیلی با همراهی ارکستر سمفونیک سرود حماسی «وطنم» را اجرا کرد.

ــ حکم وزارت علی جنتی با حضور اسحاق جهانگیری معاول رئیس جمهوری، میرسلیم واحمد مسجدجامعی وزیران پیشین فرهنگ و ارشاد و لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی به او داده شد.

ــ مجری این مراسم سیدعباس سجادی بود که طی سخنانی از وزیر ارشاد قول گرفت ترتیب دیدار اهالی فرهنگ و هنر با حسن روحانی را بدهد تا هنرمندان حرف‌هایشان را بزنند.

آدينه، 1 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-08-23 ساعت 02:08
خبر بعدی : رای اعتماد به وزیران؛ «فتنه» شاخص‌ مجلس ‌‌است
خبر قبلی : ایران اسلامی / جهنم آخوندی؛ فاجعه در حال وقوع است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -