سپاه پاسداران: آمریکا دشمن آشتی ناپذیر ما است

جانشین فرماندۀ سپاه پاسداران گفته که تهدیدات و اقدامات علیه جمهوری اسلامی جهانی شده و ای بسا از دلایل این امر خصلت جهانی انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش رادیو فرانسه، پاسدار حسین سلامی خصومت و تضاد میان جمهوری اسلامی و آمریکا و قدرت های غربی را که از آنان با عنوان "دشمن" یاد کرد آشتی ناپذیر دانست و افزود که نه تغییر حالت "دشمن" ممکن است و نه تغییر برخورد جمهوری اسلامی با "دشمن"، زیرا، دو طرف، به گفتۀ پاسدار سلامی، نمایندۀ دو اراده و ماهیت متضاد هستند.

جانشین فرماندۀ سپاه پاسداران در ادامه افزود که آمریکا تنها بعد از کاستن از نفوذ جمهوری اسلامی در سوریه در پی مذاکره با ما خواهد بود.

با این سخن پاسدار سلامی تلویحاً تأئید کرد که جنگ داخلی در سوریه در واقعیت عرصۀ تقابل آمریکا و جمهوری اسلامی است و اینکه نفوذ یا کاهش نفوذ جمهوری اسلامی تعیین کنندۀ مذاکرات احتمالی و آتی این کشور با دولت آمریکاست.

پاسدار سلامی همچنین با ادعای خود تلویحاً اعتراف کرد که جمهوری اسلامی ایران در سوریه حضو فعال دارد. حکومت ایران همچنان از رژیم بشار اسد پشتیبانی می کند و آگاهان مسألۀ سوریه یا در واقع سرنوشت بشار اسد را از موضوع های اصلی مذاکرات احتمالی دولت حسن روحانی با آمریکا می دانند.

بی دلیل نیست که با روی کار آمدن حسن روحانی تغییری در موضع پشتیبانی رژیم تهران در قبال رژیم بشار اسد صورت نگرفته است. بالعکس این پشتیبانی شفاف تر و مستدل تر و علنی تر نیز شده است.

پنجشنبه، 31 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-22 ساعت 19:08
خبر بعدی : ایران اسلامی؛ فاجعه اعتیاد به مخدر مرگبار "شیشه"
خبر قبلی : رژیم تهران سایت مشکوک پارچین را آسفالت می ‌کند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -