سینما؛ شمقدری دولت روحانی کیست؟

هیجان اهالی فرهنگ و هنر، به‌ویژه اهالی سینما برای جلسه امروز عصر وزیر ارشاد به اوج رسیده است. سرنوشت عالی‌ترین مدیریت سینمایی کشور تا ساعاتی دیگر مشخص می‌شود؟

صراط نیوز: غیرقابل پیش بینی بودن وزیر جدید ارشاد، میزان گمانه‌زنی‌ها در مورد معاونان ارشاد را به طرز قابل توجهی افزایش داده است.
بعد از اینکه دو روز پیش منابع نزدیک به جنتی، خبر دادند که خروجی همه گمانه‌زنی‌ها برای ریاست سازمان سینمایی، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان فرهنگی اکو است، امروز برخی منابع نزدیک به وزارت ارشاد از به توافق نرسیدن نهایی جنتی با ایوبی خبر دادند و یک نام جدید را در لیست گمانه‌زنی‌های سازمان سینمایی گنجاندند؛ مرتضی کاظمی، معاون هنری سابق وزارت ارشاد در دوره ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی، به عنوان یک گزینه جدی سازمان سینمایی مطرح شده است.

از طرف دیگر برخی از منابع از تصمیم وزیر ارشاد برای تغییر ساختار سازمان سینمایی به معاونت سینمایی خبر می‌دهند؛ اتفاقی که اگر قرار باشد کاظمی، در صدر مدیریت عالی سینما قرار بگیرد، احتمال آن کم نیست.

در سمت دیگر، ظاهراً حضور حمید شاه‌آبادی معاون هنری فعلی ارشاد و علی مرادخانی هم ظاهرا در وزارت ارشاد و به عنوان یکی از معاونان قطعی شده است.

امروز عصر، اولین دیدار مستقیم وزیر ارشاد با هنرمندان و فعالان فرهنگی اتفاق می‌افتد؛ اتفاقی که حاشیه مهم‌تری هم دارد، جنتی به مواجهه رودررو با خبرنگاران خواهد آمد. اگر هم در این مراسم ویژه؛ معاونان وزیر ارشاد معرفی نشوند، کدها و نشانه‌های این مراسم و این مواجهه، احتمالا ذهن ها را به سمت گزینه‌های اصلی معاونت‌های ارشاد نزدیک خواهد کرد.

البته برخی از ابقای شمقدری در ریاست سازمان سینمایی یا مطرح شدن گزینه‌های دیگری مثل محمدعلی زم خبر می‌دهند.

پنجشنبه، 31 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-22 ساعت 12:08
خبر بعدی : پلیس قطر اجازه ورود به تجار ایرانی را نداد
خبر قبلی : قیمت امروز طلا، سکه و ارز در بازار


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -