روحانی منطبق بر افکار خود کابینه را چیده است

دیگربان: محمدحسین صفار هرندی٬ مشاور فرهنگی فرمانده سپاه گفته که کابینه یازدهم به حسن روحانی «تحمیل» نشده و وی منطبق با «افکار» و «نگرش» خود کابینه‌اش را «چیده» است.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای صفار هرندی این مطلب را روز چهارشنبه (۳۰ امرداد) طی سخنانی در جمع گروهی از دانشجویان در دانشگاه «امام خمینی» قزوین بیان کرده است.

وی گفته که «روحانی وزیران خود را به خوبی می‌شناسد و با آنان در گذشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم همکاری داشته که این مهم‌ترین ویژگی کابینه تشکیل شده است.»

صفار هرندی اضافه کرده است: «افرادی که روحانی به مجلس معرفی کرده منطبق با نگرش و افکار خود او بوده و وی با سلیقه و افکار خود این افراد را معرفی کرد.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «روحانی نه اصلاح‌طلب و نه اصول‌گرا است» گفته «این فرصت خوبی است تا نظام سیاست‌ورزی در انتخابات را به گونه‌ای نهادینه کنیم که هیچ کس نگران ایجاد فتنه در انتخابات‌های بعدی نباشد.»

حسن روحانی که در انتخابات سال ۱۳۹۲ موفق شد بر رقبای خود غلبه کند و کابینه‌ای که محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان در آن سهم دارند٬ تشکیل داده است.

مصطفی پورمحمدی و عبدالرضا رحمانی فضلی دو محافظه‌کار شاخصی هستند که حضور آن‌ها به عنوان وزیر دادگستری و کشور در کابینه روحانی با اعتراض اصلاح‌طلبان و نیروهای تحول‌خواه مواجه شده است.

گروهی از محافظه‌کاران نیز در مقابل به حضور افرادی همچون عباس آخوندی و بیژن زنگنه در کابینه انتقاد داشته و آن‌ها از عاملان وقایع سال ۱۳۸۸ می‌دانند.

حسن روحانی نیز در مقابل انتقاد‌ها و اعتراض‌های که به ترکیب کابینه‌اش شده اعلام کرده در ‌‌نهایت استقلال و تحت هیچ فشاری وزرای خود را انتخاب کرده است.

پنجشنبه، 31 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-22 ساعت 10:08
خبر بعدی : مساجد را تخریب کنید
خبر قبلی : محاکمه 2 نوجوان زورگیر به اتهام محاربه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -