واتیکان: حمله به مسیحیان مصر قابل تحمل نیست

بنا بر گزارش‌های رسیده از فعالان مسیحی، مهاجمان به قبرهای مسیحیان نیز بی‌حرمتی کرده و در کلیساها نماز اسلامی به جا آورده‌اند.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از دویچه وله، واتیکان روز دوشنبه (۱۹ اوت) حمله به کلیساهای مسیحیان مصر را "غیر قابل تحمل" خواند.

کاردینال لئوناردو ساندری، رئیس جماعت کلیساهای شرق روز دوشنبه در گفت‌وگو با رادیو واتیکان بر لزوم محترم شمردن شأن انسانی و رعایت احترام متقابل میان ادیان و همچنین ضرورت آزادی دین و مذهب تأکید کرد. به گفته او، عقیده و دین هرگز جنگ و خشونت را توجیه نمی‌کند.

کاردینال ساندری خواست، منازعات جاری مصر از راه‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل شود. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز روز یکشنبه (۱۸ اوت) مجددن خواستار انجام مراسم دعا برای برقراری صلح در مصر شد.

در استان مینیای مصر ۲۰ حمله به کلیساهای مختلف گزارش شده است. بنا بر گزارش‌های رسیده از فعالان مسیحی، مهاجمان به قبرهای مسیحیان نیز بی‌حرمتی کرده و در کلیساها نماز اسلامی به جا آورده‌اند.

خشونت‌های جاری علیه مسیحیان مصر بیش از همه در شهرهای مینیا، اسیوط و فیوم انجام شده است. به ویژه مسیحیان قبطی مورد هجوم قرار گرفته‌اند.

سه شنبه، 29 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-20 ساعت 20:08
خبر بعدی : پنهان کردن نقش انگلیس در رویداد ۲۸ مرداد
خبر قبلی : فیلم؛ تظاهرات اعتراضی مردم اراک


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -