بندر شادگان افتتاح شده اما فعال نیست

بندر تجاری شادگان با گذشت ماه‌ها از افتتاح رسمی که مسوولان محلی آن را گره‌گشای وضعیت بیکاری منطقه می‌دانند هنوز بنا به دلایلی فعالیت خود را آغاز نکرده است.

عبدالزهرا سنواتی، سرپرست فرمانداری شادگان در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: این بندر در اواخر سال‌گذشته افتتاح شد اما عملا هنوز فعالیت‌های تجاری آن آغاز نشده است.

وی افزود: فعلا دریافت نشدن مجوز دریایی، مهمترین مشکل بندر است. این مجوز باید از طریق کارگروه مرزی وزارت کشور صادر شود.

سنواتی تصریح‌کرد: اگرچه در حال حاضر فعالیت‌های دریایی در سطح و محدوده داخلی بندر انجام می‌شود اما بدون مجوز دریایی از وزارت کشور امکان انجام فعالیت‌ها و ترددهای تجارت خارجی وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری شادگان عنوان‌کرد: این بندر تجاری با هدف تجارت و فعالیت‌های خارجی ایجاد شده است و تجارت و فعالیت‌های داخلی در شرایط موجود به‌صرفه نیست.

وی ادامه‌داد: سایت‌ها و ساختمان‌های اداری این بندر ساخته شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد؛ همچنین باید در بندر، اداره گمرک ایجاد شود که اداره گمرکات خوزستان اعلام کرده برای این مساله نیاز به دریافت مجوزهای لازم از گمرک کشور می‌باشد و این مساله هم هنوز محقق نشده است.

سنواتی گفت: با فعال شدن بندر، بازار کار و اقتصاد شهرستان رونق پیدا می‌کند. امیدواریم هرچه سریعتر مجوز دریایی و مجوز ایجاد اداره گمرک مستقل در بندر صادر شود.

سه شنبه، 29 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-20 ساعت 12:08
خبر بعدی : کمبود 230 هزار پرستار در کشور
خبر قبلی : اختلاف درآمد خانوار ایرانی ۱۰ برابر شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -