بازداشت فعالین محیط زیست با وحشیگری و اسیدپاشی

نیروهای امنیتی استان هرمزگان به دفتر کار فعالین زیست محیطی "گمبرون پاک" یورش برده و تمامی اسناد و مدارک فعالین این ان جی او را ضبط و توقیف کردند.

به گزارش رهسا نیوز، در هفته های اخیر نیروهای امنیتی و لباس شخصی بسیاری از دگراندیشان و فعالین اجتماعی ، سیاسی استان هرمزگان را به بهانه های گوناگون و با اتهامات بی اساس و در مواردی حتی بدون ابلاغ دلایل، بازداشت و روانه بازداشتگاههای پنهان و آشکار کردند.

بامداد یکشنبه 20 مرداد، "گمبرون پاک" نیز از تیررس نیروهای امنیتی در امان نماند و نیروهای امنیتی و لباس شخصی طی یورشی غافل گیرانه به دفتر کار این ان جی او حمله کرده و با شکستن قفل و خورد کردن شیشه های پنجره ، تمامی اسناد و مدارک موجود را ضبط و توقیف کرده و در ادامه با پاشیدن اسید بر روی مانیتور، پرینتر ، فکس وسایر اثاثه اداری این مرکز نسبت به ایجاد رعب و وحشت در دفتر کار این فعالین اقدام و سپس آنجا را ترک کردند.

لازم به ذکر است از هفته گذشته تا به امروز هیچ گونه اطلاعی از فعالین این ان جی او در دست نبوده و خانواده های آنان نگران وضع موجود هستند.

ان جی او "گمبرون پاک" واقع در استان هرمزگان سالهاست که در زمینه های زیست محیطی و اجتماعی فعالیت می کند .

عمده فعالیت "گمبرون پاک"، مبارزه با آلودگی های زیست محیطی ناشی از عملکرد ضعیف صنایع و فرسودگی ماشین آلات کارخانجات، مبارزه با خسارات وارده بر محیط زیست ناشی از حمل و نقل دریایی، مبارزه با روند بی رویه سوخت های فسیلی سولفور دار و ایجاد آلودگی در منطقه و سایر آلاینده های زیست محیطی است.

دوشنبه، 28 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-19 ساعت 23:08
خبر بعدی : تایید حکم سنگین فعال فیس بوکی در دیوان عالی رژیم
خبر قبلی : کشف جسد فوتبالیست تیم ‌ملی در کهریزک + عکس


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -