ارابه سفيد منزلگاه آزار و اذيت زنان

روزنامه اعتماد: كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ در حين گشت‌زني موفق به دستگيري سه جواني شدند كه با طرح دوستي‌هاي خياباني، زنان و دختران را مورد اغفال قرار مي‌دادند.

از آنجا كه تعداد افرادي كه توسط اين سه تن مورد اغفال قرار گرفتند مشخص نيست، سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ از كليه كساني كه توسط سرنشينان يك دستگاه خودروي سواري 206 سفيدرنگ، به شيوه و شگردهاي مختلف مورد آزار و اذيت، تهديد و احتمالا سرقت اموال و زورگيري قرار گرفتند، خواست براي شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه نهم پليس‌آگاهي تهران‌بزرگ واقع در شهرري مراجعه كنند.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران‌‌بزرگ ساعت 23:30 هجدهم مرداد ماموران گشت انتظامي در حين گشت زني در بزرگراه تهران – قم به يك دستگاه خودروي 206 سفيد رنگ پارك شده در حاشيه بزرگراه مشكوك شده و در حين بررسي علت توقف خودرو اطلاع پيدا كردند كه سه جوان با تهديد و در حالي كه زن جواني توسط آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، قصد دارند تا اين دختر جوان را مورد آزار و اذيت قرار دهند. با حضور ماموران، هر سه سرنشين خودروي 206 دستگير و به كلانتري 171 مصطفي خميني منتقل شدند. با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع آزار و اذيت و به دستور شعبه 101 جزايي دادگاه بخش آفتاب، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسيدگي به پرونده در پايگاه نهم پليس آگاهي، زن جوان در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: ساعت 17 روز حادثه در ايستگاه اتوبوس خيابان مدائن نشسته بودم كه پسر جواني در نزديكي من نشست و با چرب‌زباني شماره تلفن همراه خودش را به من داد و از من خواهش كرد تا با او تماس بگيرم. چند ساعت از اين موضوع گذشته بود كه با شماره تلفن اين شخص به نام حميدرضا تماس گرفته و او نيز بلافاصله براي همان روز با من قرار ملاقات گذاشت. ساعت هشت شب در خيابان شهيد رجايي بود كه حميدرضا بر سر قرار آمد و عنوان كرد كه با دو نفر از دوستانش و با ماشين به دنبال من آمده و به بهانه دور زدن از من خواست تا به همراه وي سوار ماشين 206 شوم. زن جوان در ادامه اظهاراتش به كارآگاهان گفت: هنوز چند دقيقه‌يي از سوار شدن من به ماشين و صحبت كردن با حميدرضا نگذشته بود كه راننده 206 اقدام به قفل كردن در‌هاي ماشين كرد و زماني كه به اين موضوع اعتراض كردم ناگهان حميدرضا و دوستش شروع به ضرب و شتم من كرده و تهديد كردند كه هيچ سر و صدايي نكنم و راننده 206 نيز به سرعت از شهر خارج شد.

با توجه به اظهارات شاكي، كارآگاهان پايگاه نهم به تحقيق از متهمان به نام حميدرضا (25 ساله)، ايمان (28 ساله) و محمد (23 ساله) پرداخته و آنها نيز در اعترافات خود عنوان داشتند كه با طرح و نقشه قبلي براي آزار و اذيت زن جوان اقدام به ربودن و انتقالش به خارج شهر كرده‌اند كه توسط ماموران گشت انتظامي دستگير شده‌اند. سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران‌بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به انجام رفتارهاي پرخطر از سوي برخي گروه سني جوان جامعه عنوان كرد: با وجود اطلاع‌رساني به عمل آمده از سوي پليس و اصحاب رسانه به افراد جامعه به ويژه گروه سني جوان و نوجوان و در اين ميان دختران و زنان جوان در برابر رفتارهاي پرخطر و ارائه هشدارهاي پليسي درباره دوري از انجام اين‌گونه رفتارها، متاسفانه همچنان شاهد هستيم كه برخي از افراد به علل و بهانه‌هاي مختلف و بدون هيچ‌گونه توجه به آسيب‌هاي پنهان شده در رفتارهاي پرخطر همچنان اصرار به انجام و تكرار اين‌گونه رفتارها از جمله ايجاد روابط نامتعارف و تعريف نشده با افراد ناشناس دارند كه در بسياري از پرونده‌ها به ويژه با موضوعات جرايم‌جنايي شاهد هستيم كه طريقه آشنايي قرباني و متهم از طريق همين روابط نامتعارف بود. وي با اشاره به صدور قرار قانوني براي متهمان گفت: با توجه به اعترافات صريح متهمان، قرار بازداشت موقت از سوي قاضي صادر و متهمان براي انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي ساير جرايم ارتكابي و مشابه در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.

یکشنبه، 27 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-18 ساعت 12:08
خبر بعدی : 95هزار تومان بدهيد، شکلاتی شويد
خبر قبلی : تخریب کاشی نبشه های فارسی مقبره نظامی گنجوی+عکس


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -