در خصوص روحانی خود را گول نزنید

خبرگزاری فارس: روزنامه بریتانیایی دیلی‌تلگراف در گزارشی مبسوط به قلم «کریستوفر بوکر» اذعان کرده است که غرب در برابر تحولات خاورمیانه دست‌پاچه و ناتوان است.

این تحلیل‌گر غربی، جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده است که در هر ناآرامی در خاورمیانه به‌ نوعی دست دارد. با این حال از منظر وی، غرب بار دیگر پس از انتخاب روحانی خود را گول زده است و وی را فردی میانه‌رو خوانده که ممکن است درها را بر روی روابط با آمریکا باز کرده و در مساله هسته‌ای تغییر ایجاد کند.

این گزارش در ادامه به سوابق روحانی و مسوولیت وی در شورای عالی امنیت اشاره کرده و وی را متهم به سرکوب دانشجویان در جریان شورش 18 تیر کرده است.

نویسنده همچنین بر این باور است که در جریان مذاکرات هسته‌ای با غرب نیز، روحانی به‌عنوان مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی، غرب را فریب داده و اکنون نیز که به ریاست‌جمهوری رسیده، اعلام داشته که راهی برای توقف برنامه هسته‌ای وجود ندارد.

به‌تصریح گزارش دیلی‌تلگراف، روحانی بیش از 20 سال از صحنه‌گردانان حکومت ایران بوده که در قلب مراکز نظامی، امنیتی و اطلاعاتی مشغول به فعالیت بوده است و همچون رئیس‌جمهور سابق محمود احمدی‌نژاد از به‌وجود آورندگان «قدرت واقعی» در ایران است که در مرکزیت آن، رهبر عالی نظام قرار دارد.


یکشنبه، 27 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-18 ساعت 11:08
خبر بعدی : نامه وبلاگ نویس زندانی خطاب به روحانی
خبر قبلی : چالش دولت روحانی و باند ولایت آغاز شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -