تحليلگر مصری: اخوان المسلمين به پايان خط رسيده است

یک تحلیلگر و کارشناس امور گروه های اسلامی گروه اخوان المسلمین مصر را گروهی شکست خورده و نابود شده دانست که هیچ زمانی در شرایط کنونی نبوده اند.

سامح عید در گفتگو با شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز عربی» درباره تحولات مصر گفت: وضعی که گروه اخوان المسلمین اکنون دارد بی سابقه است. این گروه در طول تاریخ هیچ زمانی شرایط کنونی را نداشته است.

وی گفت: استبداد و خشونت سیاسی سبب شکست اخوان المسلمین نشد بلکه رسیدن آنها به قدرت سبب نابودی آن شد. گروه اخوان المسلمین اکنون کاملاً به پایان خط رسیده است.

بازداشت گسترده هواداران اخوان المسلمین

نیروهای امنیتی مصر نیروهای امنیتی مصری صبح امروز طرفداران "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده این کشور را از مسجد فتح در قاهره خارج کرده و شماری از افراد مسلح یا تحت تعقیب را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی مصر، با ایجاد یک گذرگاه امن زمینه خروج تحصن کنندگان در مسجد فتح را فراهم کردند. افسران مرد و زن به طور مجزا و با تفکیک تحصن کنندگان براساس جنسیت در هنگام خروج آنها را بازرسی کردند.

در این میان شماری از تحصن کنندگان مسلح و افراد تحت تعقیب نیز بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی همچنین قبل از بازداشت تحصن کنندگان به یک تیم پزشکی اجازه ورود به مسجد مذکور را دادند تا زخمی ها به بیمارستان های اطراف منتقل شوند.

همچنین وزارت کشور مصر از دستگیری حدود یک هزار نفر از اعضای اخوان المسلمین در جریان حوادث دیروز خبرداد.


بیانیه مهم دولت موقت مصر

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، دولت مصر روز شنبه در اولین واکنش رسمی به درگیریهای موجود بین طرفداران گروه اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی مصر در چند روز گذشته در سراسر مصر اعلام کرد با طرحی تروریستی از سازمان اخوان المسلمین بر ضد مصر مواجه است.

دولت مصر در بیانیه ای افزود : نیروهای مسلح مصر ، پلیس و ملت بزرگ مصر همه در کنار هم مقابل این توطئه و طرح تروریستی وحشیانه سازمان اخوان المسلمین بر ضد مصر ایستاده اند.


هشدار پادشاه عربستان به آمریکا

پادشاه عربستان روز جمعه در سخنانی از حمایت قاطعانه خود از مقامات مصری در مقابل تروریسم خبر داد و از دخالت های خارجی در این کشور در پی خشونت های اخیر میان هواداران مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر و نیروهای امنیتی انتقاد کرد.

پادشاه عربستان تصریح کرد ، دولت و مردم عربستان در کنار برادران مصری خود با تروریسم و تمام کسانی که سعی در دخالت در امور داخلی مصر دارند، مقابله می کنند.

پادشاه عربستان از مصری ها، ‌اعراب و مسلمانان خواست با هر کسی که برای بی ثباتی مصر تلاش می کند، مقابله کنند.

وی تاکید کرد این حق قانونی مصر است که با هرکسی که به این کشور صدمه می زند مقابله کند.

پادشاه عربستان گفت، همه کسانی که در امور داخلی مصر دخالت میکنند بدانند که این اقدام آتش فتنه را شعله ور و از تروریست ها حمایت می کند در حالی که آنها مدعی مبارزه با آن هستند. امیدواریم پیش از اینکه زیاد دیر شود آنها به منطق بازگردند.

شنبه، 26 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-17 ساعت 10:08
خبر بعدی : گزارش؛ رویای خروج سپاه پاسداران از اقتصاد کشور
خبر قبلی : مصر؛ بیانیه مهم دولت موقت/هشدار عربستان به آمریکا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -