باند ولایت: دولت تدبیر و امید روی هوا ماند

به گزارش گروه سیاسی صراط، نمایندگان مجلس 3 وزیر پیشنهادی دولت حسن روحانی را شایسته نشستن بر صندلی وزارت تشخیص ندادند. پیش از این، پیش بینی می شد نمایندگان در خصوص رای اعتماد به چند وزیر کابینه پیشنهادی تردیدهای جدی داشته باشند.

در 4 روز اخیر و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی حسن روحانی، بحث های متعددی در خصوص عملکرد برخی وزرای دخیل در قضایای مربوط به فتنه 88 مطرح شده بود.

بر این اساس، به نظر می رسید دست کم شش وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش(نجفی)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی (ربیعی)، راه و شهرسازی(آخوندی)، نفت(زنگنه)، علوم، تحقیقات و فناوری(میلی منفرد) و ورزش و جوانان (سلطانی فر) در معرض رای عدم اعتماد مجلس قرار داشته باشند.

البته در خصوص برخی وزرای دیگر نیز مباحث و ابهامات مختلفی مطرح شده بود اما عدم اعتماد مجلس به 6 نفر فوق محتمل‌تر به نظر می‌رسید.

در روزهای گذشته در خصوص تحمیلی بودن برخی وزرای روحانی نیز بحث هایی در رسانه ها مطرح شده بود.

همچنین امروز یکی از رسانه های فارسی خارج نشین در خبری از پیام تهدیدآمیز دولت به مجلس خبر داده بود.

بی بی سی فارسی مدعی شده بود که دولت روحانی نمایندگان مجلس را تهدید کرده در صورتی که به وزرای معرفی شده فعلی رای ندهند، افراد تندتر و اصلاح‌طلبی را برای تصدی وزراتخانه‌های بدون وزیر معرفی خواهد کرد.

در مورد 6 وزیر نامبرده، ابهامات فراوانی در خصوص عملکرد آنها در قضایای مربوط به حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال 88 وجود داشته است.

با این وجود حسن روحانی در سخنان پایانی خود در دفاع از اعضای کابینه اش آنان را مورد تایید دستگاه های امنیتی کشور و از هر گونه اتهام امنیتی و مالی مبرا دانست.

نکته دیگر اینکه روحانی در دفاع نهایی خود از کابینه اش، تمرکز ویژه ای روی این 6 وزیر پیشنهادی داشت و به انحای گوناگون به تمجید از شخصیت آنان پرداخت.

روحانی دقیقا نام همین 6 وزیر را بعد از معرفی اجمالی سایر وزرا قرار داد و تلاش کرد تا رای اعتماد مجلس نسبت به آنان را جلب کند.

با این وجود نمایندگان در مجلس اصولگرا به سه وزیر از وزرای فوق رای اعتماد نداد.

شنبه، 26 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-17 ساعت 00:08
خبر بعدی : گزينه های فارس برای وزارت آموزش و پرورش
خبر قبلی : برنامه روحانی، سقف "حماسه اقتصادی" خامنه ای


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -