فشار علیه زندانیان اهل سنت در زندان رجایی شهر

مسئولان زندان رجایی شهر طی هفته های اخیر فشار بی سابقه ای را بر علیه زندانیان اهل سنت واقع در این زندان آغاز کرده اند که این اقدامات موجب نگرانی زندانیان و خانواده های آنها شده است.

بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، مسئولان زندان رجایی شهر کرج با نظارت مستقیم مقامات امنیتی- قضایی جمهوری اسلامی طی هفته های اخیر با افزایش فشارهای سیستماتیک و خارج از نظام قضایی و چهارچوب سازمان زندان ها بر زندانیان اهل سنت محدودیت های جدیدی را بر علیه آنها اعمال کرده اند.

بنا به این گزارش در نوبت ملاقات سالن زندانيان اهل سنت رجايي شهر در هنگام ملاقات خانوادهها با زندانیان ، از تمامی آنها اثر انگشت و عکس گرفته شده ، بطوری که این عمل مسئولین زندان رجایی شهر تا کنون در هیچ زندانی سابقه نداشته است.

از طرفی دیگر یکی از زندانیان اهل سنت بنام فواد احمد نوری که به 13 سال زندان محکوم میباشد با مخالفت رئیس زندان ، بعد از دو سال بی ملاقاتی موفق نشد با خانواده اش که از راه دوری آمده بودند به طور حضوری ملاقات کند.

گفتنی است که در این زندان همواره اقدامات و فشارها که کاملا بصورت سلیقه ای و بیشتر در مورد زندانیان سیاسی و عقیدتی تبعید شده به این زندان صورت می گیرد که از جمله می توان به عدم رسیدگی به مشکلات رفاهی محل نگهداری زندانیان سیاسی- مذهبی محرومیت از برخی امکانات رفاهی مانند آب گرم برای استحمام، کیفیت بسیار بد غذا، قطع تماس تلفنی زندانیان شهرستانی، محدودیت ارائه خدمات مناسب و به موقع درمانی و همچنین برخوردهای به شدت زننده با خانواده های زندانیان اشاره کرد.

پنجشنبه، 24 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-15 ساعت 11:08
خبر بعدی : پخش فیلم میلی منفرد در فتنه ۸۸ در صحن علنی مجلس
خبر قبلی : اعتصاب غذای پناهجویان در اعتراض به انتقال به گینه نو


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -