سقوط 36 پله‌ای ايران از نظر زيست محيطی

يکي از مدرسان اکولوژي در آستانه آغاز به کار دولت جديد خواهان توجه بيشتر مسئولان به مسايل زيست محيطي کشور شد و تا کيد کرد: در سال هاي 2008 تا 2012 وضعيت محيط زيست کشور در رده بندي جهاني با 36 پله سقوط به رتبه 114 در ميان 132 کشور تنزل يافته است

به گزارش مهر ، حسن عسگري افزود: در سالهاي اخير محيط زيست شهري و طبيعي کشور دوران سختي را تجربه کرده است. چنانچه کمتر کسي پيدا مي شود که روزهاي آلوده هواي کلان شهر ها،
افزايش متوفيان ناشي از آلودگي هوا، وضعيت بحراني درياچه اروميه، شرايط نابسامان جنگل هيرکاني ابر که يکي از منحصر به فرد ترين پوشش هاي گياهي جهان قلمداد مي شود، سرازير شدن ميليون ها ليتر فاضلاب به درياچه خزر، خوراندن زوري گوشت الاغ به ببرهاي روسي و مرگ ببر نر بر اثر مشمشه، عدم توجه کافي به تشکل هاي مردم نهاد زيست محيطي و موارد بسيار ديگر را به ياد نداشته باشد.

عسگري گفت: اين ها همه در حالي است که در آستانه شروع به کار دولت تدبير و اميد؛ تحرک اساتيد، مديران، کارکنان مراکز علمي و دانشگاهي، دولت مردان، تشکل هاي مردم نهاد و در يک کلام فعالان و دوستداران محيط زيست به هيچ وجه با وضع فعلي محيط زيست کشور تناسب نداشته است.

وي ادامه داد: در صورتي که بسياري از مشکلات موجود را در يک نگاه کلان مي توان به عنوان بحران هاي زيست محيطي تلقي کرد. بنابراين مي توانيم رييس جمهور را مدير محيط زيست کشور پهناور ايران نيز خطاب نماييم.

اين فعال محيط زيست با بيان اين که در کشور ما سالانه حدود 20 هزار نفر در اثر سوانح رانندگي جان خود را از دست مي دهند گفت: مصوبه اخير کميسيون شوراها و مجلس شوراي اسلامي در خصوص معاينه فني در دوران انتقالي دولت، منطبق با واقعيت هاي محيط زيست کشور نيست و اميدواريم اولين هديه دولت تدبير و اميد به شهروندان، به ويژه ميليون ها دانش آموز که همزمان با فصل پاييز و افزايش 20 درصدي ترافيک و تشديد آلودگي هوا راهي مدارس مي شوند؛ ارائه نخستين لايحه زيست محيطي مبني بر الزام تمامي خودروهاي نو اعم از شخصي و عمومي به انجام معاينه فني يک سال پس از توليد و سپس به طور سالانه باشد و البته نمايندگان مجلس نيز با قيد فوريت بالا جهت کمک به سلامت شهروندان کشور به ويژه ساکنان کلان شهر ها آن را مورد تصويب قرار دهند.

چهارشنبه، 23 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-14 ساعت 11:08
خبر بعدی : مرگ 3056 نفر بر اثر مصرف مواد روانگردان
خبر قبلی : جمهوری اسلامی در جایگاه سوم تورم دنیا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -