آخوند علوی امام جمعه خوبی است، اما برای اطلاعات..

حمید رسایی در مخالفت با محمود علوی گفت که وی امام جمعه خوبی است، اما گزینه‌ای نامناسب برای وزارت اطلاعات. به گفته رسایی، روحانی می‌بایست مصطفی پورمحمدی را برای تصدی وزارت اطلاعات معرفی می‌کرد.

به گزارش رادیو آلمان، در ادامه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی، مخالفان و موافقان پیرامون صلاحیت محمود علوی، وزیر پیشنهادی اطلاعات، در مجلس سخنرانی کردند.

بهرام بیرانوند، نماینده بروجرد به عنوان مخالف درباره وزارت اطلاعات گفت: «اگر بگوییم حوزه اطلاعات، اخبار و امنیت اهمیت ندارد شنیده‌ها چیز دیگری را می‌گوید که حاکی از آن است که در حوزه ریاست‌جمهوری معاونت سیاسی امنیتی در شرف تاسیس است که اگر این شنیده‌ها صحیح باشد اول نقض‌کننده عدم امنیت موضوع کار وزارتخانه است و رویکرد عجیبی به شمار می‌آید.»

بیرانوند درباره خطوط قرمز کشور گفت: «یکی از خطوط قرمز حفظ تمامیت ارضی است که تاریخ ثابت کرده است که هرگاه متجاوز نادانی به سرزمین ما تعرض کند این ملت با تمامی اقوام خود به عنوان ید واحده در مقابل متجاوز ایستاده و هیچگاه اجازه نمی‌دهد که حتی یک متر از خاک مقدس کشور تجزیه شود. بنابراین اگر صدهاهزار خون پاک برای حفظ تمامیت ارضی ریخته شود هیچ باکی نیست.»

یکی از نکات جالب پس از سخنرانی این نماینده مخالف این بود که علوی، وزیر پیشنهادی، پس از پایان سخنرانی بیرانوند به استقبال وی رفت و او را در آغوش گرفت.


بی‌تجربگی وزیر اطلاعات دوره اصلاحات سبب قتل‌های زنجیره‌ای شد

حمید رسایی، نماینده تهران نیز در مخالفت با علوی سخنرانی کرد. وی پیش از ابراز نظرات خود با علوی روبوسی کرد.
رسایی گفت که علوی امام جمعه خوبی است، اما گزینه‌ای نامناسب برای وزارت اطلاعات است.

رسایی به عنوان عضو جبهه پایداری مصطفی پورمحمدی را گزینه مناسب‌تری برای وزارت اطلاعات دانست. روحانی پورمحمدی را برای تصدی وزارت دادگستری معرفی کرده است. به گفته رسایی، علوی فاقد سابقه و تجربه امنیتی و اطلاعاتی است.

رسایی مدعی شد: «بی‌تجربگی وزیر دولت اصلاحات موجب دور خوردن وزارت اطلاعات و شکل‌گیری قتل‌های زنجیره‌ای شد، هرچند که وزارت اطلاعات در سال‌های بعد خود را بازسازی کرد.»

سه شنبه، 22 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-13 ساعت 11:08
خبر بعدی : کلاه گشادی به نام اعتدال بر سر مردم رفته است
خبر قبلی : بیكاری بیش از 1.5 میلیون نفر در بخش اصناف


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -