بیكاری بیش از 1.5 میلیون نفر در بخش اصناف

طی 10 سال گذشته بیش از 1 میلیون و 500 هزار نفر از افراد شغل خود را از دست داده اند و به جرگه بیكاران پیوسته اند كه اگر از آنها حمایت موثری می شد این اتفاق نمی افتاد.

شورای اصناف کشور و کلیه صنوف از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت حمایت خواهند کرد و انتظار می‌رود ایشان نیز در خصوص تنظیم بازار، ایجاد اشتغال و رونق در تولید تصمیمات عملی اتخاذ کند چرا که امروز باید فشار اقتصادی که بر دوش خانواده‌ها وجود دارد کاسته شود.

قاسم نوده فراهانی، رییس شورای اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به استقرار دولت جدید اظهار داشت: با توجه به مشکلات صنعتی و بازرگانی که کشور در مقطع کنونی با آن درگیر است طبیعتا مدیری باید به عنوان وزیر صنعت و تجارت انتخاب شود که هم در بخش صنعت و هم در حوزه بازرگانی اشراف کامل داشته باشد در این راستا هر چند باید از مدیران جوان و پر انرژی برای اداره کشور بهره برد اما با توجه به شرایط خاص کنونی برای برون رفت از بحران موجود کشور نیازمند افراد باتجربه و کاردان است.

وی افزود: اصناف کشور به دو بخش تولیدی و توزیعی تقسیم می‌شوند که هم در زمینه بازرگانی و هم در زمینه صنعت فعالیت دارند و مسلما حمایت از اصناف حمایت از کل جامعه، صنعت و اقتصاد کشور است.

نوده فراهانی تصریح کرد: اصناف کشور ۱۷. ۵ درصد از تولید ناخالص ملی و ۲۱ میلیون از جمعیت کشور را در برمی گیرد که حمایت از ایشان حمایت از اشتغال و رونق کسب و کار در کشور است همچنین حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد تولیدی در حوزه صنعت در کشور فعالیت دارند که هم اکنون اکثرا با مشکلاتی نظیر عدم نقدینگی و ارائه تسهیلات کم بهره از سوی بانک‌ها برای نوسازی ماشین آلات فرسوده و نیز واردات بی‌رویه و نیز قاچاق کالا‌ها روبرو هستند.

فراهانی بی‌توجهی به واردات کالا را از عواملی عنوان کرد که به بیکاری جمعی از فعالین انجامید و گفت: نیاز سنجی و زمان سنجی واردات از مواردی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و به نیاز کشور در مورد مصرف کالایی خاص در بلند مدت توجه شود نه اینکه در هر مقطعی واردات صورت گیرد و به تولید داخل ضربه وارد شود.

وی با ابراز تاسف از بیکاری برخی از اصناف طی سالیان گذشته گفت: طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد شغل خود را از دست داده‌اند و به جرگه بیکاران پیوسته‌اند که اگر از آن‌ها حمایت موثری می‌شد این اتفاق نمی‌افتاد.

وی افزود: از سوی دیگر افزایش در صادرات کالایی خاص موجب آسیب به تولید داخل و کمبود آن در کشور می‌شود و باید توجه کرد که اگر تولید کالایی در داخل محدود است در صادرات آن دقت شود.

رییس شورای اصناف در خاتمه تاکید کرد: شورای اصناف کشور و کلیه صنوف از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت حمایت خواهند کرد و انتظار می‌رود ایشان نیز در خصوص تنظیم بازار، ایجاد اشتغال و رونق در تولید تصمیمات عملی اتخاذ کند چرا که امروز باید فشار اقتصادی که بر دوش خانواده‌ها وجود دارد کاسته شود.

سه شنبه، 22 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-13 ساعت 11:08
خبر بعدی : آخوند علوی امام جمعه خوبی است، اما برای اطلاعات..
خبر قبلی : سنای آمریکا به روحانی 2 ماه فرصت داد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -