حجاریان: کاغذپاره دیدن قطعنامه ها ما را بدبخت کرد

رادیو فرانسه: سعید حجاریان، یکی از از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب، که امروز گفت‌وگویی با وی در یکی از رسانه‌های ایران منتشر شده، انتقادات تندی را علیه پرونده هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

به عقیده آقای حجاریان، سال‌ها طول می‌کشد تا تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران لغو شوند چون برای رفع تحریم هر پنج عضو دائم شورای امنیت باید آن را امضا کنند ولی تصویب آن راحت است.

وی با ذکر نمونه‌ای در این باره گفت: تحریم‌هایی که در شورای امنیت سازمان ملل علیه صدام وضع شده بود همین ماه گذشته لغو شد.

حجاریان با انتقاد از دولت احمدی‌نژاد گفت: «دولت احمدی‌نژاد، دولتی بود که می‌خواست دفتر سازمان ملل را به ایران بیاورد و می‌گفت که هزینه آن را می‌دهیم، در حالی که آنها را در کمیته‌های فرعی سازمان ملل هم راه نمی‌دادند.»

وی اضافه کرد: «احمدی نژاد خیلی بی‌احتیاطی کرد و به تحریم‌ها با دید کاغذپاره نگاه کرد و همین کاغذپاره‌ها ما را بدبخت کردند.»

حجاریان که در دوران اصلاحات از سوی نیروهای تندرو طرفدار رهبر جمهوری اسلامی ترور شد، درباره سایت هسته‌ای فوردو نیز گفت: ایران باید وجود این سایت را اعلام می کرد ولی آنها کشف کردند و بعد ایران اعلام کرد.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی در زمینه پرونده هسته‌ای خیلی بی‌دقتی کرد، ادامه داد: «خیلی جار و جنجال شد، بدون اینکه دستاوردی داشته باشیم داد زدیم که ما این کار و آن کار را انجام داده‌ایم. در حالی که کشوری مانند پاکستان دقیقاً به‌عکس این فرایند عمل کرد.»

دوشنبه، 21 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-12 ساعت 13:08
خبر بعدی : سعید حجاریان کاتولیک تر از پاپ و در نقش یک پنبه زن
خبر قبلی : روحانی: فهم امنیتی داشتن برای وزیران حُسن است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -