مرکز فرهنگی ترکيه در بيروت تعطيل شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، سفیر ترکیه در لبنان دوشنبه اعلام کرد ترکیه مرکز فرهنگی و دفتر تجاری خود را در بیروت پس از ربوده شدن دو خلبان شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در پایتخت لبنان، تعطیل کرد.

یک گروه که از آنکارا می خواهد از نفوذ خود نزد شورشیان سوری برای آزادی نه شیعه لبنانی به گروگان گرفته شده در مه 2012 استفاده کند، این دو خلبان را به گروگان گرفته اند.

اینان اوزیلدیز اعلام کرد :« مرکز فرهنگی و دفتر تجاری ترکیه در بیروت فعالیت های خود را با لحاظ کردن تدابیر امنیتی ، تعطیل کرد.»

این تدابیر پس از آن صورت می گیرد که آنکارا از اتباع خود خواست تا لبنان را ترک کنند و از کسانی که قصد دارند به لبنان عزیمت کنند خواست این سفر را مگر در صورت ضرورت لغو کنند.

سفیر ترکیه تصریح کرد از ماه مه پس از تظاهرات خانواده های نه گروگان ،شرکت ترکیش ایرلاینز (که در مرکز شهر قرار داشت) به فرودگاه بین المللی بیروت منتقل شده است .


وی علاوه بر این از تدابیر دستگاه های امنیتی لبنان برای محافظت از منابع ترکیه در پایتخت لبنان تجلیل کرد.
اوزیلدیز همچنین تکرار کرد کشورش در ربودن زائران لبنانی در عزاز در شمال سوریه هیچ نقشی نداشته است اما تلاش می کند راه حلی برای این مشکل بیابد.
گروهی ناشناس با عنوان «گروه زائران امام رضا» مسئولیت ربودن این خلبانان ترکیه را برعهده گرفت.

این گروه اعلام کرده است ترکیه وظیفه دارد این نه گروگان لبنانی را آزاد کند زیرا ربوده شدن آنان در نزدیکی مرز این کشور به وقوع پیوسته است و این گروه عقیده دارد آنکارا که از شورشیان سوری حمایت می کند امکانات وارد کردن فشار را بر ربایندگان دارد.


دوشنبه، 21 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-12 ساعت 12:08
خبر بعدی : فیلم؛ نماینده رژیم پسر رفسنجانی را دله دزد نامید
خبر قبلی : همه چیز در اختیار «روحانی» و «اوباما» نیست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -