بازگشت ”بگم بگم" در غياب احمدی نژاد

روزنامه ابتکار: گرچه رئيس جمهور اعتدال سعي نمود جهت گشايش باب وحدت ملي از برخي گزينه‌هاي درجه اولش گذرکند ولي به نظر مي‌رسد جناح افراط هنوز اصرار بر کوبيدن طبل جنگ در رسانه‌هاي خود جهت تخريب مردمي ترين وزراي پيشنهادي دولت جديد را دارد. چنين تخريبهايي از آن جهت صورت مي‌گيرد که به زعم عاملانشان، مجلسيان را تحت تأثير قرار دهد و علاوه بر آن گروهي از نمايندگان وابسته به برخي جريانات را از اين حيث تغذيه و بهانه‌هاي لازم را براي آنها فراهم نمايد.
عليرغم تلاش اين گروه اما به نظر نمي‌رسد توجيهات ضعيف اين جريان که از”بگم؟ بگم؟"‌هاي سياسي فراتر نمي‌رود بتواند اکثريت نمايندگان مردم را با خود همراه سازد چرا که مجلسيان نيز مانند هر قشرديگري از جامعه، مطمئناً صداي مطالبات مردم را شنيده اند. نمايندگان بيش از هر گروه ديگري مي‌دانند که فلسفه ي اختيار آنان در رأي اعتماد به وزراي پيشنهادي به سبب دفاع از خواست مردم است نه به جهت تأمين سهم جريان اقتدارگرا از دولت و اين اختيار لزوماً به معني اعمال آن به هر شکل ممکن نمي‌تواند باشد. ايدئولوژي پردازان گروه افراط که از ابتدا جمهوريت نظام را برنتابيده اند، اين بار نيز به جهت ممانعت از حضور نيروهاي تحول خواه از درِ خرج کردن دين وارد شده و ارجحيت رضاي خدا بر نظر مردم را عنوان مي‌دارند. وا اسفا که پندار اين گروه چنان است که گويي خواست اکثريت جامعه بر خلاف رضاي خداوند در اين انتخابات رقم خورده است!
در تازه ترين اخبار بازتاب يافته از اين جريان در رسانه ها، شش وزير پيشنهادي بيشتر از بقيه آماج حمله ي افراطيون قرار گرفته اند.که وزراي پيشنهادي علوم و تحقيقات، نفت، اطلاعات، کار و رفاه اجتماعي، راه و آموزش و پرورش را مي‌توان از اين جمله برشمرد.
حتي اگر در فضاي رسانه اي فعلي به برخي شايعات در زمينه ي تلاش جناح مغلوب براي حفظ رانتهاي اقتصادي خود در وزارتخانه‌هايي چند که مورد هجمه ي بسياري نيز واقع شده اند، اعتنايي نکنيم باز نمي‌توان عملکرد اين گروه در مقابل کابينه ي منتخب روحاني را فارغ از مطالبات جناحي دانست. جريان افراط که هميشه منافع جناحي خويش را درسياست کشور برمنافع ملي و حتي نظام ترجيح داده و از خرج کردن از باورهاي ديني مورد قبول مردم در اين راه ابايي نداشته، بي توجه به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار مسئولان و سفراي کشورهاي اسلامي در روز عيد فطر و تأکيد ايشان بر وحدت گروهها و جريانهاي سياسي در مسائل مختلف و پرهيز از اختلاف افکني، شرايطي را پيش روي وزراي پيشنهادي قرار داده که جز صدمه به انسجام ملي مورد نظر مقام معظم رهبري نتيجه اي در پي نخواهد داشت. افراد وابسته به اين جريان همچنين طوري از شرط پايبندي وزراي پيشنهادي به سياستهاي کلي نظام سخن مي‌رانند که رهبر گرامي انقلاب در اين مورد در مراسم تنفيذ چنين فرمودند:” مردم احساس مي‌کنند آنها هستند که بر سرنوشت خود در مديريت کشور و در برنامه‌هاي کلان کشور تصميم گير هستند و نظارت مي‌کنند و عمل مي‌کنند و اين مردم سالاري ديني است."
افراد وابسته به اين گروه در تفسيري خود ساخته از”وزير صالح" نيز افراد خوش سابقه و باتجربه ي موفق از دولت آينده را طوري هدف قرار داده اند که گويي پيشينه ي کلّي درخشان اين افراد دليلي بر”صالح بودن" ايشان محسوب نمي‌گردد. افراد وابسته به جناح افراط که از ابتدا نه جمهوريت نظام و نه روحاني را قبول داشتند اکنون سرا پا به دنبال يافتن و برجسته کردن ناکامي‌هايي در سابقه ي اجرايي وزراي پيشنهادي مي‌باشند تا به اتکاي آن به زعم خود بتوانند ضمن جلب نظر اکثريت مجلس کابينه ي جديد را از ژنرالهايش تهي کنند. مانور برخي رسانه‌ها بر روي موضوع رد صلاحيت علوي وزير پيشنهادي اطلاعات در نامزدي مجلس نهم توسط شوراي نگهبان، نيز در حالي صورت مي‌پذيرد که مقام رهبري در اين زمينه مي‌فرمايند” اين را من اعلام مي‌كنم، همه‌ افراد بدانند؛ اينهائى كه رد صلاحيت مي‌شوند، لزوماً آدمهاى بى‌صلاحيتى نيستند.
اينجور خيال نشود كه حالا چون فلاني در انتخابات رد صلاحيت شد، پس ديگر بكلى از صلاحيت ساقط است؛ نه، طبق قانون، در انتخابات نمي‌تواند به عنوان نامزد شركت كند، اما ممكن است مقامى كه او را رد صلاحيت كرده، اشتباه كرده باشد. ممكن است براى اين كار صلاحيت نداشته باشد، اما صلاحيتهاى فراوان ديگرى داشته باشد. اينجور نباشد كه اگر كسى رد صلاحيت شد، اين معنايش اين باشد كه او ديگر از هستى ساقط شد؛ نه، صلاحيتهاى گوناگون ديگرى وجود دارد."حملات عليه ميلي منفرد يکي از چهره ي شاخص علمي در عرصه ي آموزش عالي کشور را نيز نمي‌توان با بيانات رهبرعظيم الشأن انقلاب بر توجه به مجاهدت و تلاش بي وقفه براي شتاب بيشترعلمي کشور به هدف اقتدار اقتصادي و سياسي همخوان دانست.
وي که شايد تنها ايرادش نداشتن قرابت فکري با اصولگرايان افراطي است! علاوه بر سبقه ي علمي پربار، داراي پيشينه ي مديريتي موفقي نيز مي‌باشد که اورا در تأمين فضاي لازم جهت حضور گفتمان علمي در دانشگاهها بدون دغدغه‌هاي 8 سال گذشته فراهم مي‌نمايد. نتيجه اين که، رأي و نظر مردم در انتخابات اخير،که در فرمايشات رهبر معظم انقلاب نيز بدان اشاره شد، بر تحول و تغيير قرار گرفته. و آنها که هنوز با رويکردي اقتدارطلبانه سعي بر حفظ منافع جناحي خويش دارند از مانع تراشي در راه تحقق مطالبات مردم جز گرفتار آمدن در دام خودخواهي و از دست دادن اعتماد مردم ترفي نخواهند بست.


یکشنبه، 20 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-11 ساعت 11:08
خبر بعدی : خواهر و همسر احمدی‌نژاد کمک می‌کردند نه دخالت
خبر قبلی : ماجرای بازداشت وزیر پیشنهادی در فتنه ۸۸ چه بود؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -