اوباما دیدار خود با پوتین را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفت نشست خود را با ولادیمیر پوتین همتای روس خود که برای اوایل سپتامبر در مسکو پیش بینی شده بود، لغو کند .

کاخ سفید چهارشنبه علت این تصمیم را فقدان پیشرفت در روابط روسیه و آمریکا عنوان کرد.

سخنگوی اوباما در بیانیه ای به ویژه با اشاره به ماجرای ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: پس از بررسی عمیق ، ما به این نتیجه رسیدیم که روابط دوجانبه با روسیه اخیرا به اندازه کافی پیشرفت نداشته است تا ما بتوانیم نشست سران آمریکا و روسیه را اوایل سپتامبر برگزار کنیم .

کاخ سفید از چند هفته پیش درباره پابرجا بودن این دیدار دوجانبه ابراز تردید می کرد. این نشست قرار بود پیش از نشست گروه 20 در سن پترزبورگ برگزار شود.

لغو این نشست در حالی اعلام می شود که روابط بین مسکو و واشنگتن به ویژه به سبب تصمیم مسکو در دادن پناهندگی به ادوارد اسنودن به وخامت گراییده است.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در توضیح گفت : ما اهمیت زیادی برای پیشرفت های انجام شده با مسکو در نخستین دوره ریاست جمهوری اوباما ( 2009 تا 2013) از جمله پیمان جدید استارت و همکاری درباره افغانستان ، ایران و کره شمالی ،‌قایل هستیم.

وی افزود: در عین حال با توجه به فقدان پیشرفت درباره مسایلی مانند دفاع ضد موشکی ، منع گسترش ، تجارت ،مسایل امنیتی و حقوق بشر در 12 ماه اخیر، ما به دولت روسیه اطلاع دادیم که فکر می کنیم سازنده تر خواهد بود اگر ما این نشست را به زمانی موکول کنیم که نتایج بیشتری به دست می آوریم.

این سخنگو خاطر نشان کرد علاوه بر این تصمیم دلسرد کننده روسیه در اعطای پناهندگی موقت به ادوارد اسنودن نیز یکی از عناصری بود که ما برای بررسی وضع روابط مد نظر قرار دادیم.

چهارشنبه، 16 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-07 ساعت 18:08
خبر بعدی : آمادگی صددرصدی سایت پدافندی یو سی اف
خبر قبلی : تونس، عقب نشینی اسلامگرایان در مقابل مردم معترض


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -