تصرف فرودگاه بزرگ نظامی توسط مخالفان اسد

ارتش آزاد سوریه فرودگاه بزرگ نظامی منغ در نزديک مرز ترکيه را به کنترل خود درآورده و به اين ترتيب بر يک مسير تدارکاتی کليدی به شهر شمالی حلب دست يافته است.

به گزارش خبرگزاری رويتر تسخير اين فرودگاه بعد از يک محاصره 8ماهه يک پيروزی برای مخالفان سوری است. در اين عمليات 9تيپ ارتش آزاد سوريه شرکت داشتند.

رويتر افزود: عمده مدافعان اين فرودگاه کشته شدند و باقيمانده آنها با سه تانک پابه فرار گذاشتند که يکی از اين سه تانک نيز توسط ارتش آزاد منهدم شد.

مخالفان سوری با سلاحهای جديد از جمله موشکهای ضدتانک توانستند به اين پيروزی دست يابند.

به گفته مخالفان، نيروهای اسد ماه گذشته با کمک حزب الله نگذاشتند اين فرودگاه سقوط کند.


پیام کتبی دیکتاتور خونریز سوریه به همدست خود

در دیدار علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و نخست‌وزیر سوریه، پیام کتبی بشار اسد خطاب به رهبر معظم انقلاب تسلیم وی شد.

به گزارش فارس، صبح امروز وائل الحلقی نخست وزیر سوریه با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل دیدار و پیام مکتوب بشار اسد رئیس جمهور سوریه را خطاب به مقام معظم رهبری، تسلیم وی کرد.

نخست وزیر سوریه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار بر عزم راسخ دولت و ملت سوریه در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت مردم سوریه بر سرنوشت خویش و استقلال کشورشان تاکید کرد.

در ادامه این دیدار مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل نیز ضمن یاد آوری سابقه روابط برادرانه و راهبردی دو کشور از بعد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای سوریه به عنوان یک کشور خط مقدم جبهه مقاومت جهان اسلام علیه صهیونیسم اهمیت زیادی قائلند و کماکان حمایت از دولت و ملت بزرگ سوریه ازجمله اولویت‌های مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

سه شنبه، 15 مرداد ماه 1392، 8:22 بعدازظهر برابر با 2013-08-06 ساعت 18:08
خبر بعدی : زندگی مردم 24 استان در خطر است
خبر قبلی : هشدار وزیر دفاع آمریکا به آخوند روحانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -