ظریف: گرین‌کارت ندارم/کارتر نگذاشت به جبهه بروم

خبرآنلاین: محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی گفت: در جلسه روز دوشنبه قرار بود که وزرای پیشنهادی دفاع و امور خارجه حضور داشته باشند که به دلیل طولانی شدن جلسه وزیر پیشنهادی امور خارجه، حضور وزیر پیشنهادی دفاع به جلسه فردا موکول شد.

وی افزود: در این جلسه آقای ظریف تاکید داشت که در حوزه سیاست خارجی یک نفر باید سیاستگذار باشد که آن هم مقام معظم رهبری است و ما از ایشان تبعیت می‌کنیم.

جوکار همچنین تصریح کرد: یکی از نمایندگان از آقای ظریف سوال کرد که آیا شما به سفارت آمریکا رفته و به دنبال گرفتن گرین‌کارت بودید که ظریف این موضوع را تکذیب کرد و گفت، "گرین‌کارت ندارم".

وی ادامه داد: ظریف همچنین در این جلسه در پاسخ به سوالی درباره عدم حضورش در جنگ تحمیلی گفت: در آن زمان در آمریکا به عنوان نماینده انقلاب اسلامی حضور داشتم و با توجه به اینکه اگر به ایران برمی‌گشتم، دولت کارتر اجازه نمی‌داد که مجدد به آمریکا بازگردم لذا نتوانستم به ایران بیایم و در جبهه حضور پیدا کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: محمد جواد ظریف در این جلسه گفت که رشته‌ تحصیلی‌اش در ابتدا کامپیوتر بوده و سپس تغییر رشته داده است؛ وی معتقد بود که آن زمان، با توجه به اینکه کشور به دیپلمات نیاز دارد، باید در عرصه روابط خارجی تحصیل کند.

جوکار همچنین گفت: یکی دیگر از نمایندگان درباره ارتباط ظریف با "جورج سوروس" سوال کرد که وی وجود این ارتباط را تکذیب کرد و گفت که می‌گویند من و آقای خاتمی در هتلی در نیویورک با جورج سوروس دیدار کرده‌ایم، چنین هتلی در نیویورک وجود ندارد؛ وی در این جلسه گفت که رابط ارتباط خاتمی و سوروس نبوده و اصل این دیدار را تکذیب کرد و حتی اصل دیدار خاتمی و سوروس را نیز رد کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: محمد جواد ظریف در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط با حسین موسویان نیز تاکید کرد که اصلا ارتباطی با وی "نداشته و ندارم". همچنین ظریف تاکید داشت که ارتباطی با فتنه 88 نداشته و ورود به حوادث آن زمان پیدا نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ظریف در این جلسه گفت که از نظرات رهبرمعظم انقلاب تبعیت می‌کنم و هر چه به من گفته شود، طبق قانون عمل می‌کنم.

سه شنبه، 15 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-06 ساعت 05:08
خبر بعدی : اولین فامیل احمدی نژاد عزل شد
خبر قبلی : موفق شدید کلیدساز را ببینید؟ نه بابا، سرش شلوغ بود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -