استاد حوزه: اقتصاد اسلامی در مسير علمی شدن

یک استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: هنوز در مرحله استقرار بخش هایی از نظام اقتصاد اسلامی به عنوان روش های مالی و کالایی و تولیدی هستیم و باید برای استقرار کامل و تبیین و تحلیل علم اقتصاد تلاش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین درودی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: مکتب های اقتصادی اشتراکی با کمونیسم و سرمایه داری مدعی هستند که براساس مشاهدات اجتماعی و تاریخی شکل گرفته اند اما درباره اقتصاد اسلامی نمی توان چنین ادعایی را مطرح کرد و هنوز در مرحله مذهب اقتصادی قرار داریم.
وی افزود : اگر نظام اقتصاد اسلامی به طور کامل در جامعه مستقر شود ، پس از مدتی می توان با بررسی و تجزیه و تحلیل مشاهدات، عملکردها نیز علم اقتصاد اسلامی را استخراج کرد.
درودی اظهار داشت: اینکه شهید صدر می گفت ما در اسلام مذهب اقتصادی داریم که با علم اقتصاد اسلامی فرق دارد به این موضوع مربوط می شود.
وی تصریح کرد: زمانی می توانیم ادعای علم اقتصاد اسلامی داشته باشیم که به طور کامل اجرایی شود و مشاهدات علمی و عینی هم داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس ان اصول علم اقتصادی را هم استخراج کنیم. باید نظام اقتصادی بدون ربا را در همه جامعه داشته باشیم و با همه فضیلت های اقتصادی و بانکداری کامل و 100 درصدی قرض الحسنه و مبتنی برعقود اسلامی.
درودی گفت: طرفداران مکتب اقتصادی کمونیسم می گویند نظام اقتصادی را از تحولات تاریخی گرفته ایم و طرفداران مکتب سرمایه داری ادعا می کنند هدف ما حداکثرسازی رفاه بشری است و با این روش به آن می رسیم و تجارب ما هم این را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: آنها به تجارب و مشاهدات تاریخی تکیه می کنند و ما هنوز جامعه ای نداریم که نظام اقتصاد اسلامی با همه هست ها و نیست ها و همچنین بایدها و نبایدها در آن مستقر شود و سپس مشاهدات عینی و علمی را بررسی کنیم و در ادامه به علم اقتصاد اسلامی برسیم.
برای استخراج اصول علم اقتصاد اسلامی به پیاده سازی کامل
مذهب اقتصای اسلامی در جامعه نیاز داریم در بازارهای کار ، کالا ، سرمایه و پول.


شنبه، 12 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-03 ساعت 09:08
خبر بعدی : حریری؛ محاکمه تروریستهای حزب‌الله در دادگاه بین‌المللی
خبر قبلی : مشتی جنایتکار بین المللی در مراسم تحلیف روحانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -