آتش سوزی در ارتفاعات شهر نوسود

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

ارتفاعات اطراف شهر نوسود در پاوه بار دیگر طعمه حریق شد.

براساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان شامگاه دوشنبه 7 مردادماه 92 آتش سوزی اطراف یکی از پاسگاههای مرزی مستقر در ارتفاعات کوه «زه ‌مه‌گا»، شمال شهر نوسود را فراگرفت.

بنا به گزارش خبرنگار موکریان در پاوه، فعالان محیط زیست به دلیل وجود منطقه ممنوعه نظامی و وجود میادین مین گسترده نتوانستند به موقع اقدامی در جهت مهار آتش انجام دهند.

بر پایه همین گزارش، روز سه شنبه با گذشت چندین ساعت و گسترش آتش به ارتفاعات شمال شرقی نوسود (ارتفاعات شه‌مشی) عده ای از فعالان محیط زیست با همکاری "انجمن سبز چیای مریوان" برای مهار آتش خود را به محل حادثه رسانده و باوجود صعب العبور بودن مسیر و انفجارهای پراکنده ناشی از مین و گلوله های عمل نکرده، بعد از 11 ساعت تلاش طاقت فرسا، موفق به کنترل آتش سوزی و نجات دهها هکتار جنگل و هزاران اصله درخت جنگی و پرندگان و حیوانات کوهی شدند.

گفتنی است در طی عملیات اطفای حریق، یکی از فعالان محیط زیست بنام "مختار خندانی" که جهت کمک به اکیپ امداد در محل حادثه حاضر بوده، به دلیل استنشاق بیش از حد دودهای سمی ناشی از انفجار گلوله‌های عمل نکرده، کمبود آب و تحلیل قوای جسمانی، راهی مراکز درمانی گردید.

شایان ذکر است که از اوایل خردادماه 92 به بعد بیش از 25 مورد آتش سوزی مهیب که عمدتا از اطراف پاسگاهها و یگانهای نظامی آغاز شده، جنگل های شهرستان پاوه را فراگرفته و موجب ازبین رفتن صدها هکتار جنگل و مناطق بکر و نابودی انواع جانوران جنگلی گردیده‌ است. این در حالی است که در جلسات شورای اداری شهرستان پاوه مصوب گردیده که پاسگاهها و یگانهای نظامی حق ایجاد آتش سوزی در اطراف خود را به بهانه‌ دفع جانوران موزی ندارند و تنها مجاز به علف چینی اطراف یگانهای خود هستند.

شنبه، 12 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-03 ساعت 09:08
خبر بعدی : توافق چین و رژیم تهران برای تهاتر نفت با دکل
خبر قبلی : فیلم؛ بزرگداشت استاد پرویز یاحقی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -