مقامات جمهوری اسلامی مخالف از سرگیری مذاکرات صلح

به گزارش رادیو فرانسه، در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان، روز قدس، برخی از رهبران جمهوری اسلامی نسبت به از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینیان واکنش نشان دادند.

محمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، در پیامی به مناسبت روز قدس، با ذکر اعمال دولت اسرائیل بعنوان "ستم و جنایت در قلب کشورهای اسلامی"، گفت: «مسلمانان اجازه نمی دهند تا گفت‌وگوهای صلح، بیش از نیم قرن جنایات به گفته او رژیم صهیونیستی را پاک کنند».

سردار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح نیز، با نام بردن از "روز قدس بعنوان نماد وحدت جهانی علیه صهیونیسم"، تاکید کرد: «رژیم جعلی اسرائیل به زودی فروپاشیده خواهد شد».

به گفته معاون ستاد کل نیروهای مسلح، «ماندگاری رژیم "غاصب" اسرائیل، بخاطر ضعف مفرط کشورهای عربی است».

آیت الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه هم در پیامی روز قدس را «روز بیان و گفتمان وحدت جهان اسلام در برابر رژیم اسرائیل» برشمرد.

در غزه هم برخی از مقامات حماس در مخالفت با هر گونه سازش با دولت اسرائیل و با اشاره به بحران در کشورهای همسایه تاکید کردند که اگر دولت های مصر و سوریه ضعیف باشند، فلسطین در معرض خطر خواهد بود.

وزیر اوقاف حماس در غزه با تاکید بر نقش محوری آیت الله خامنه ای در هدایت "مقاومت" در منطقه، متذکر شد: «قدس باید محور باشد و ضروری است تا "سپاه قدس" را در فعالیتهایش برای آزادی قدس و فلسطین یاری دهیم».

همچنین به مناسبت جمعه پایانی ماه رمضان، روز قدس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برخی از شعارهای این مناسبت را منتشر کرد.

شد آخرین جمعه ماه خدا
روز شکست قطعی آمریکا

از جمله شعارهائی است که این سازمان منتشر شده است.

پنجشنبه، 10 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-01 ساعت 14:08
خبر بعدی : پليس مصر از هواداران مرسی خواست متفرق شوند
خبر قبلی : ترکیه؛ برخورد غیرانسانی دولت اسلامگرا با والدین ایلوان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -