ایتالیا و فرانسه بازار کیوی را از چنگ ایران در آوردند

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران گفت: کشورهای آسیای میانه و روسیه اصلیترین خریداران کیوی ایران هستند اما متاسفانه با کاهش کیفیت کیوی ایران، ایتالیا و فرانسه بازار کیوی را از چنگ ایران در آوردند.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در کشور ما کیوی با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شود اما متاسفانه به دلیل صادرات آن در زمان نا‌مناسب، باعث کاهش تقاضای کیوی شده است.

وی ادامه داد: قند کیوی در ۲۰ آبان ماه به حداکثر خود می‌رسد و زمان مناسب برای برداشت در آن هنگام است اما متاسفانه کیوی از شهریور ماه وارد بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران افزود: برداشت زود هنگام کیوی باعث کاهش کیفیت کیوی می‌شود و صادرات کیوی نارس باعث بدنامی ایران در بازاربین‌المللی کیوی شده است.

وی تاکید کرد: کاهش صادرات از ضعف و ناتوانی در مدیریت صحیح کشاورزی می‌باشد که امید است مسئولین در این امر تجدید نظر کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران راهکارهای برون رفت از این مشکل را بسیار ساده خواند و اظهار داشت: تنها کافی است که به سردخانه‌ها اجازه پذیرش کیوی زود‌تر از ۲۰ آبان ماه داده نشود و همچنین مجوز صادرات کیوی برای روزهای بعد از ۲۵ آبان ماه داده شود.

پنجشنبه، 10 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-08-01 ساعت 04:08
خبر بعدی : 12 کشته در سقوط مینی‌بوس در دریاچه سد کارون 3
خبر قبلی : نه وارد کنندگان مشخص هستند و نه داروهای وارد شده


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -