البرادعی: مرسی در آینده مصر جایی ندارد

مشاور رئیس جمهور موقت مصر در امور بین الملل در نشست خبری مشترک با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا خواستار توقف خشونت در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «المیادین»، «محمد البرادعی» مشاور رئیس جمهور مصر در امور بین الملل در نشست خبری مشترک با «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: مهمترین مسئله در حال حاضر توقف خشونت است باید کمیته های مستقلی برای بررسی حوادث اخیر تشکیل شود به محض اینکه خشونت متوقف شود زمینه را برای گفتمان فراهم خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان حضور مرسی در گفت وگوها تأکید کرد که بعد از تحولات ایجاد شده در 30 ژوئن مرسی دیگر نمی تواند در نقشه راه جدید مصر حضور داشته باشد اما گروه اخوان المسلمین می توانند در گفتمان حضور داشته باشند.

از سوی دیگر مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز تأکید کرد که نسبت به آینده مصر خوشبین است و خواستار ایجاد راهی برای تفاهم همه گروه های مختلف مصری شد.

وی همچنین با اشاره به دیدار با «محمد مرسی» تأکید کرد که طرحی را با مرسی برای جلوگیری از پیگرد قانونی او بررسی نکرده و افزود: راه حل نهایی به دست مردم مصر ارائه خواهد شد.


اروپا از نظام سياسی کنونی مصر حمايت می کند

یک روزنامه نگار مصری گفت: اتحادیه اروپا از نظام سیاسی کنونی مصر حمایت می کند.

یاسر عبدالعزیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی از قاهره درباره نتیجه دیدارهای کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصر گفت: براساس کنفرانس خبری کاترین اشتون و بیانیه دفتر اتحادیه اروپا در قاهره می توان گفت سفر وی به قاهره تاثیر مثبتی در فضای سیاسی مصر داشته است.

وی افزود: اشتون برای میانجیگری به مصر نیامد بلکه هدف وی کمک به مصریها بود. وی با مرسی دیدار کرد و از عبارت محمد مرسی در سخنان خود استفاده کرد و از عبارت دیگری (به عنوان مقام مصری) برای این فرد استفاده نکرد. اشتون از دو طرف درگیر در مصر خواست در تنش های خود از خشونت استفاده نکنند. وی بر اهمیت برگزاری تظاهرات مناسب در مصر تاکید کرد. اشتون همچنین حمایت خود را از نقشه راه کنونی در مصر، برگزاری انتخابات پارلمانی، تدوین قانون اساسی و نظارت بر این انتخابات اعلام کرد. بنابراین می توان گفت اتحادیه اروپا به صورت آشکارا از نقشه راه کنونی در مصر حمایت کرده است.

چهارشنبه، 9 مرداد ماه 1392، 6:56 بعدازظهر برابر با 2013-07-30 ساعت 23:07
خبر بعدی : مرگ ۸۳ نفر بر اثر غرق شدگی در تیرماه
خبر قبلی : این چنین حساب آمرین به معروف را کف دستشان میگذارند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -