منبع عربی: سفر اشتون به مصر بی نتيجه ماند

اشتون: مرسی در شرايط خوبی قرار دارد

الحیات نوشت پافشاری طرف های درگیر در مصر بر مواضع خود، سفر کاترین اشتون را به این کشور ناکام گذاشت.

روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی تحلیلی از سفر کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مصر نوشت مواضع غیر قابل انعطاف طرفهای درگیر در مصر، سفر اشتون را ناکام گذاشت. کاترین اشتون در سفر به مصر با مقامات بلند پایه مصر از جمله نمایندگانی از طرفداران اخوان المسلمین و نیز جنبش تمرد دیدار و گفت و گو کرد.

اشتون همچنین توانست با محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر که در مکانی نامعلوم به سر می برد دیدار کند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با عدلی منصور رییس جمهور موقت، محمد البرادعی معاون رییس جمهور در امور بین الملل، ژنرال عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش ، وزیر دفاع و معاون نخست وزیر مصر نیز دیدار کرد.

در همین حال طرفداران محمد مرسی با انتشار بیانیه ای اعلام کردند هیچگونه راه حلی بدون بازگشت مرسی به قدرت و لغو کودتا امکان پذیر نیست. کاترین اشتون تلاش می کرد در سفر به قاهره با طرح دیدگاه های خود به عنوان میانجی بین طرفهای درگیر عمل کند. دیدگاه اشتون در این سفر آزادی محمد مرسی، وارد شدن در عملیات انتقال سیاسی، توقف خشونتها و درگیریها، بازنگری در تدوین قانون اساسی و گرفتن تضمین از دولت موقت برای عدم پیگرد سران اخوان المسلمین از طرف دستگاههای امنیتی و قضایی بود هر چند به چنین اهدافی نرسید.


مرسی در شرايط خوبی قرار دارد

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اشاره به دیدار خود با محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر، تاکید کرد مرسی در شرایط خوبی است.

کاترین اشتون در نشست خبری در قاهره افزود: دیدار من با مرسی صریح و آزاد بود. او می تواند آزادانه تلویزیون تماشا کند و روزنامه بخواند.

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: هدف از سفر من به مصر تلاش به منظور پیدا کردن راه حلی برای بحران است.

اشتون گفت: ما باید راه حلی برای بحران در مصر پیدا کنیم. ملت مصر خود باید در مورد راه حل پایان دادن به بحران کنونی تصمیم بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: تظاهرات مسالمت آمیز حق همه طرفهاست.

سه شنبه، 8 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-07-30 ساعت 11:07
خبر بعدی : شکایت از یک نشریه به علت انتشار اسرار محرمانه
خبر قبلی : رفسنجانی؛ تشويق خامنه ای به سرکشیدن جام زهر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -