فیلم حادثه قم امروز در صحن علنی مجلس پخش می‌شود

دنیای اقتصاد- رییس کمیته بررسی کننده حادثه قم روز گذشته گفت که گزارش و فیلم حادثه امروز در صحن علنی مجلس قرائت و پخش می‌شود. منصور حقیقت پور همچنین اعلام کرد که این گزارش در سه سطح «خیلی محرمانه»، «محرمانه» و «عادی» و همچنین در دو سطح 50 و 600 صفحه‌ای تدوین شده است که 7 صفحه آن در صحن مجلس قرائت می‌شود. موضوع گزارش حادثه 22 بهمن قم چندی است که محل چالش میان نمایندگان مجلس شده است.

برخی نمایندگان همچون کریمی قدوسی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نتایج این گزارش را جفا به انقلاب دانستند و خواستار عدم قرائت اسامی در این گزارش شده‌اند. برخی نیز همچون حسین سبحانی‌نیا عضو هیات‌رییسه مجلس، قرائت این گزارش را پایان بخش خودسری‌ها می‌دانند و معتقدند باید اسامی افراد خاطی قرائت شود.

هیات‌رییسه مجلس، اما «قرائت» یا «عدم قرائت» اسامی خاطیان در صحن علنی مجلس را در‌هاله‌ای از ابهام گذاشته است تا امروز تکلیف نهایی در صحن علنی تعیین شود. 22 بهمن ماه سال گذشته عده‌ای در مراسم سخنرانی علی لاریجانی ریيس مجلس در قم اخلال به وجود آوردند. از همان زمان کمیسیون امنیت ملی مجلس مامور تدوین گزارشی در خصوص علل و عوامل ایجاد اخلال در این واقعه شد.

تهدید برخی نمایندگان از سوی مقامات عالی رتبه کشوری منصور حقیقت‌پور، رییس کمیته بررسی‌کننده حادثه قم در 22 بهمن روز گذشته در حاشیه جلسه علنی مجلس، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه گزارش حادثه دوشنبه در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود، افزود: فیلم این حادثه نیز پخش می‌شود.

حقیقت پور با بیان اینکه گزارش در چند سطح خیلی محرمانه، محرمانه و عادی تدوین شده است، گفت: گزارش 50 صفحه‌ای و 600 صفحه‌ای در کمیسیون امنیت تهیه شده که در صحن علنی مجلس گزارش 6 تا 7 صفحه‌ای قرائت خواهد شد.

حقیقت‌پور درباره اینکه گفته می‌شود اگر اسامی در گزارش قرائت شود، اینگونه اظهارات تهدیدآمیز است، گفت: خیلی از مقامات عالی رتبه کشوری هم برای تهدید به این موضوع ورود کردند و مسوول کمیسیون و اعضای کمیته را تهدید می‌کنند، اگر لازم است اسامی را اعلام می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا در این اسامی خود آن افراد هستند یا دوستانشان، گفت: برخی خودشان هستند، برخی دوستانشان. نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: گروهی خودسر در آنجا وجود دارد که به هر چه می‌رسد اجتهاد می‌کنند و عمل می‌کنند.

دوشنبه، 7 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-07-29 ساعت 10:07
خبر بعدی : به دلیل یک عمل احساسی، فرزندتان را به گلوله نبندید
خبر قبلی : کمک 20 ميليارد تومانی دولت به نهاد رياست جمهوری


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -