دست‌درازی به اعتدال روحانی از پس‌مانده‌های فتنه

آقاي زيباكلام و اصلاح‌طلبان بي‌رمق آيا واقعاً شما خود را پيروز و دكتر روحاني را پرچمدار اصلاحات مي‌دانيد كه چنين به جنبش در آمده‌ايد؟!

جوان آنلاین (پاسداران): در حالي كه شمارش معكوس تنفيذ حكم رياست جمهوري دكتر روحاني به كمتر از عدد هفت رسيده و اژدهاي هفت سر امپرياليسم يك بار ديگر از برق زمرد انتخابات باشكوه و مردم‌سالار ديني در ايران دفع فتنه شد، ‌برخي افعي‌هاي وابسته به اين اژدها در ايران كه از پس‌مانده‌هاي بي‌رمق فتنه 88 هستند و به قول رئيس دستگاه قضا،‌ افعي جانشان گرماي تابستان تهران را خورده و دوباره بيدار شده است، با مصادره ناحق انتخابات به نفع جناح فكري خود، براي دكتر روحاني خط و نشان مي‌كشند و به او براي انتخاب وزرا، ‌تغيير در سياست خارجي و مسائل فرهنگي، ايده مي‌دهند، غافل از آنكه دكتر روحاني رئيس قوه مجريه و قوه مجريه، مجري قوانين مصوب مجلس و سياست‌هاي كلي نظام كه به تأييد رهبري انقلاب رسيده باشد،‌ است و نه كسي كه مأموريت معماري جديد انقلاب و نظام به دست او سپرده شده باشد!

از گوشه و كنار خبر مي‌رسد برخي فتنه‌گران كه اين روزها بدجوري مغلوب تخيلات خود شده‌اند، دكتر روحاني را تحت فشار گذاشته‌اند تا به محض حضور در صحنه قدرت، برخي تغييرات اساسي در سياست‌هاي كلي نظام را پيگيري كند. صادق زيبا كلام، استاد علوم سياسي دانشگاه تهران يكي از اين خيال‌پردازان واقعي است كه در نامه‌اي از حسن روحاني خواسته تا رابطه با امريكا را به رفراندوم بگذارد. زيبا كلام مدعي شده اين درخواست مستند به اصل 59 قانون اساسي است.

در بخشي از نامه زيباكلام آمده است: «همانطور كه مسبوق هستند ميهن عزيزمان با مشكلات گسترده و عميقي روبه‌روست. . . . دست كم 19ميليون نفر از مردم ايران با رأي دادن به شما خواهان تغيير در سياست خارجي‌مان و تعامل با دنيا هستند. اما برخي از مسئولان همچنان خواهان استمرار اين سياست مي‌باشند. بنده تصور مي‌كنم كه اصل 59 قانون اساسي‌مان كه تصميم‌گيري در خصوص مسائل مهم را از طريق مراجعه به همه‌پرسي پيش‌بيني نموده، راه برون رفت از اين دوگانگي مي‌باشد. منطقي‌ترين راه آن است كه از مردم ايران نظرخواهي شود كه آيا خواهان دشمني با امريكا هستند يا نه؟ اگر اكثريت رأي دادند كه كماكان خواهان استمرار دشمني با امريكا هستند، در آن صورت حضرتعالي هم در همين مسير با جديت گام برداريد. اگر هم برعكس اكثريت خواهان توقف دشمني با غرب و امريكا و تعامل با دنيا شدند، در آن صورت مسئولان به رأي مردم احترام گذارند.»

اشتباه مكرر زيباكلام

اما در اصل‏ پنجاه و نهم آمده است: «در مسائل‏ بسيار مهم‏ اقتصادي‏، سياسي‏، اجتماعي‏ و فرهنگي‏ ممكن‏ است‏ اعمال‏ قوه‏ مقننه‏ از راه‏ همه‏‌پرسي‏ و مراجعه‏ مستقيم‏ به‏ آراي مردم‏ صورت‏ گيرد. درخواست‏ مراجعه‏ به‏ آراي عمومي‏ بايد به‏ تصويب‏ دو سوم‏ مجموع‏ نمايندگان‏ مجلس‏ برسد.» در اين اصل به روشني برگزاري رفراندوم در مسائل‏ بسيار مهم‏ اقتصادي‏، سياسي‏، اجتماعي‏ و فرهنگي از وظايف قوه مقننه است و رئيس‌جمهور خود نمي‌تواند بدون تصويب مجلس رفراندوم برگزار كند.

رفتار برخي اطرافيان دكتر روحاني و البته رفتار‌ اهالي فتنه و اصلاح‌طلبان سكولار آن قدر مضحك و پوپوليستي شده است كه فردي مدعي همچون دكتر زيباكلام كه بوق روشنفكري و دلدادگي‌اش به ليبراليسم، گوش رسانه‌ها را كر كرده است، بدون آنكه مفهوم ساده‌اي از يك اصل قانون اساسي را دريابد، به دكتر روحاني پيشنهاد برگزاري رفراندوم براي رابطه با امريكا را مي‌دهد. البته همه تلاش زيبا كلام و همفكران سكولارش ظاهراً در اين است كه انتخابات 24 خرداد 92 را كه به اعتراف جهاني يك بار ديگر تأييد نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي آن و تأييد شرايط حال حاضر آن به شكل كلي است، تبديل به يك پيروزي جناحي آن هم براي جناحي كه هيچ كانديدايي در اين انتخابات نداشت، كنند! تا اصلاح‌طلبان كه نامزد خود را به دليل نداشتن رأي (7درصد در بهترين نظرسنجي‌ها) از دور رقابت‌ها بيرون كشيدند،‌ به عنوان پيروز و مدعي اين انتخابات معرفي شوند و لذا حالا از فرصت سكوت رئيس‌جمهور منتخب در برابر زياده‌خواهي‌هاي آنان و از فرصت حضور برخي سران فتنه در مراسم‌هاي مختلف استفاده مي‌كنند تا ايده‌هاي دشمن را در قالب مطالبات سياسي از دكتر روحاني مطرح سازند. زيباكلام و همفكرانش به خوبي مي‌دانند كه رابطه با امريكا را از كف خيابان و رجوع به آراي مردم به دست نمي‌آورند كه در آن صورت از اين پس هر مسئله و هر جزئي از اجزاي سياست‌هاي كل نظام يك مدعي هيچ فن حريفي مثل زيباكلام پيدا مي‌كند تا تمايلات و آرزوهاي ديرينه‌ خود را به آراي مردمي بسپارد. فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان سكولار خود پيام واقعي انتخابات 24 خرداد را گرفته‌اند اما ظاهراً فشار روحي ناشي از آنچه كه بر سرشان رفته، وادارشان كرده تا خود را به نفهميدن بزنند!

آقاي زيباكلام و اصلاح‌طلبان بي‌رمق آيا واقعاً شما خود را پيروز و دكتر روحاني را پرچمدار اصلاحات مي‌دانيد كه چنين به جنبش در آمده‌ايد؟!

دوشنبه، 7 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-07-29 ساعت 00:07
خبر بعدی : پاداش به خبرنگاران برای جلوگیری از نقد یک فدراسیون
خبر قبلی : احمدی‌نژاد: تعداد سانتریفیوژها به 17 هزار می‌رسد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -