شرایط سخت ماهیگیران بازداشتی هندی در ایران

سر وزیر تامیل نادو از مانموهان سینگ خواست برای آزادی و استرداد 16 ماهیگیر اهل این ایالت که به علت ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی در ایران در زندان به سر می‌برند، فورا مداخله کند.

به گزارش (ایسنا)، پایگاه اینترنتی "اوتلوک ایندیا" با اشاره به این خبر گزارش داد: جایالالیتها، سر وزیر تامیل نادو در نامه‌ای به مانموهان سینگ، نخست‌وزیر هند، 16 ماهیگیر دستگیر شده در ایران را تنها نان‌آوران خانواده‌های‌شان خواند.

بنا بر این گزارش این افراد که به صورت قراردادی برای یک شرکت خصوصی مستقر در عربستان کار می‌کنند، در دسامبر 2012 تصادفا به آب‌های سرزمینی ایران وارد شده و در پی آن دستگیر و بازداشت شده‌اند.

جایالالیتها در این نامه با ادعای این که این افراد در ایران از کمک حقوقی بهره‌ای نبرده‌اند، افزود که آن‌ها در دادگاهی در ایران هر کدام به تحمل شش ماه حبس و پرداخت جریمه 5750 دلاری محکوم شده‌اند و اکنون با وجود گذراندن دوران حبس به دلیل نداشتن امکان پرداخت جریمه هم‌چنان در زندان به سر می‌برند.

او ادعا کرد که این افراد به سفارت هند در ایران دسترسی ندارند و سفارت هم تلاشی برای تماس با آن‌ها یا ارایه کمک حقوقی به آن‌ها یا تحت فشار گذاشتن شرکتی که این ماهیگیران برای آن کار می‌کردند برای پرداخت ملبغ جریمه، انجام نداده است.

سروزیر تامیل نادو "مداخله فوری و شخصی" مانموهان سینگ را برای صدور دستور خطاب به سفارت هند به منظور برداشتن گام‌های حقوقی برای آزادی این افراد خواستار شد. وی هم‌چنین از سینگ خواست به سفارت هند در عربستان دستور بدهد گام‌هایی را برای حل موضوع پرداخت جریمه بردارد.

یکشنبه، 6 مرداد ماه 1392، 10:26 بعدازظهر برابر با 2013-07-28 ساعت 12:07
خبر بعدی : دستور بازداشت تعدادی از افسران ارشد امنیتی عراق
خبر قبلی : كهنگی سريال‌های رمضانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -