چقدر اعتدال گرا شده اید آقای استاندار!

به گزارش «استان نیوز»، فریدون حسنوند در بین سیاسیون و خصوصا آنهایی که به مجلس شورای اسلامی رفت و آمدی داشته و دارند، همواره به عنوان یک اصولگرای معتقد و پایبند به ارزش های اسلامی و انقلابی معروف بوده است؛ حسنوند در زادگاه خودش، اندیمشک نیز بواسطه همین خصوصیات مشهور بوده و طرفداران زیادی دارد؛ اگرچه در انتخابات مجلس نهم نتوانست بار دیگر به ساختمان سبز بهارستان راه یابد ولی به هر حال قرار گرفتنش در جایگاه دوم حوزه انتخابیه اندیمشک بیانگر این است که وی همچنان از پایگاه مردمی خوبی برخوردار می باشد. او همچنین از زمان انتصابش به عنوان استاندار بوشهر تا به امروز توانسته است رضایت نسبی مردم را جلب نماید.

حسنوند شجاع و انقلابی
حسنوند به عنوان یک اصولگرا، مثل همه آنهایی که دفاع از ارزشهای انقلاب، آرمانهای امام(ره) و ولایت مطلقه فقیه را وظیفه قانونی و شرعی خود می دانند همواره مواضعی در خور تحسین داشته واظهاراتی نیز از وی در قالب نطق، مصاحبه و اعلام مواضع بر جای مانده است که اهم آنها در زمان نمایندگی وی در مجلس شورای اسلامی و در مذمت فتنه و فتنه گران بوده است. نماینده سابق اندیمشک و استاندار کنونی بوشهر از پیشقراولان حمله به جریان اصلاحات و حامیان فتنه به حساب می آمد تا جایی که در یک نطق آتشین چنان اصلاح طلبان تندرو را به باد انتقاد می گیرد که موجب تعجب همگان می شود. این اظهارات حسنوند به سرعت تیتر یک رسانه ها می شود.

بعد از آن سایت خبرآنلاین می نویسد: فریدون حسنوند در نطق امروز خود اظهار داشت: نگاهی گذرا به عملکرد جریانی که طلبکار نظام است و حضورش در انتخابات را در گرو تحقق شروطی میداند، نشان میدهد که آنها اولین کسانی بودند که شعار «مرگ بر ولایت فقیه» را سر دادند و به جای مرگ بر اسرائیل، شعار «نه غزه نه لبنان» را سر داده و از شعار مرگ بر آمریکا پرهیز دارند.
او از کشف فایل صوتی یکی از سران فتنه با دیکتاتورهای منطقه قبل از انتخابات 88، سخن گفت و فروش اطلاعات هستهای محرمانه به بیگانگان را از عمدهترین اتهامات آنها خواند.
حسنوند در ادامه به ذکر اسامی اصلاح طلبان بیرون از کشور به عنوان اتاق فکر توطئه و فتنه پرداخت که به این شرح بود: محسن کدیور مرجع تقلید اصلاحات، عبدالکریم سروش از تئوریسینهای فتنه، مهدی هاشمی اتاق فکر و مرجع مالی فتنهگران، عطاءالله مهاجرانی حقوق بگیر فرقه اسماعیلیه، گنجی روزنامه نگار مدعی نفی امام زمان، رمضان پور، علی افشاری لیدر اغتشاشت دانشجویی در دامان آمریکا،فریبا داوودی مهاجر مشاور وزیر اصلاحات که در تلویزیون بیگانه کشف حجاب کرد، حقیقتجو نخستین نماینده مستعفی مجلس ششم، مزروعی، موسویخوئینی، پیرموذن، اسماعیل گرامی مقدم، مجتبی واحدی مشاور یکی از سران فتنه، مسعود بهنود، مراد ویسی و ...
نماینده اندیمشک با طرح این سوال که آیا اصلاح طلبان با چنین عقبهای مستحق مجازات هستند یا شرط گذاری؟، ادامه داد: سران این جریان باید از خون شهیدان عذرخواهی کنند. ما نظام و رهبری را با هیچ موضوعی معامله نمیکنیم.

پیشقراول مبارزه با فتنه و جبهه نفاق
همانگونه که در بالا آمد حسنوند در حمله به فتنه گران خصوصا بعد از انتخابات سال 88 ید طولایی داشت و هیچ فرصتی را برای افشاگری در خصوص این جریان ضد انقلاب از دست نمی داد. در همین راستا وی در اظهاراتی که در ایسنا منتشر شده بود حرکت مردم در یوم الله 9 دی را اعلام برائت از جریان فتنه و کسانی که با اتصال به قدرت‌های بیرونی قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را دارند، دانست و گفت: کسانی با اتصال به قدرت‌های بیرونی و به بهانه انتخابات و تقلب در آن به دنبال اجرای سناریوی براندازی نظام جمهوری اسلامی، فروپاشی و انقلاب رنگین بودند.
وی با اشاره به اینکه شناخت خط فتنه از دستاوردهای 9 دی است، اظهار کرد: غفلت از موضوع حضور در صحنه موجب از بین رفتن فرصت‌ها و خدای ناخواسته اتفاق مجددی مثل فتنه خواهد شد، لذا تبعیت و اطاعت از رهبری می‌تواند راهگشای بسیاری معضلات پیچیده به ویژه در موضوعات سیاسی و اجتماعی باشد.

حسنوند که ظاهرا همچون قاطبه سیاسیون اصولگرا افشاگری علیه جریان نفاق و ضد انقلاب را وظیفه خود می داند، حتی به این هم اکتفا نمی کند و با حمله به مهدی هاشمی و بازخوانی نقش وی در غائله 88 پا را فرا تر می گذارد. نماینده سابق اندیمشک در گفتگو با سایت بولتن نیوز به کنایه می گوید: : از بازگشت مهدی هاشمی به کشور استقبال کرده و حتی برای وی از فرودگاه تا زندان فرش قرمز پهن می کنیم، و در این صورت علاوه بر محاکمه مهدی هاشمی، با بخش عمده افرادی که در جریان فتنه 88 نقش داشتند نیز برخورد خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال «چرا مهدی هاشمی به ایران باز نمی گردد؟ و چرا شرط و شروط برای بازگشت به ایران مطرح می کند؟» گفت:مهدی هاشمی در حال محک زنی و تست است تا ببیند موضع گیری دستگاه قضایی نسبت به این مسئله چیست.به نظر من هم دادستان کل کشور، هم دادستان تهران، معاون اول قوه قضائیه و به طور کلی موضع گیری دستگاه قضایی کشورمان کاملا محکم و قاطع بوده و دستگاه قضایی به طور قاطع اعلام کرده مهدی هاشمی دستگیر و محاکمه خواهد شد.نکته بعدی این است که آن ها به دنبال امتیاز گیری هستند یعنی در مقابل برخی پرونده ها و برخی موضوعات به دنبال آن هستند که امتیاز گیری کرده تا بتوانند نظام را به چالش بکشند که این اقدام آن ها کاملا مرموزانه بوده و به عبارت بهتر فتنه جدیدی هست که به دنبال آن هستند.البته به عقیده من، مهدی هاشمی به ظاهر اعلام می کند که به ایران باز می گردد چرا که خودش بهتر از همه به عمق جرایم خودش واقف است و مهدی هاشمی می داند که اگر به ایران بازگردد به سادگی از دست دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی خلاص نخواهد شد.

حسنوند در خصوص نقش قوه قضائیه در خصوص برخورد با سران فتنه نیز گفت: به نظر من باید افراد ، قوه قضائیه بسته به اتهاماتی که در رابطه با آن ها مطرح هست، برخورد قانونی و شایسته را با آن ها انجام بدهد تا بازدارنگی مناسب را نیز داشته باشد. اکنون نیز در جامعه اکنون آمادگی وجود دارد تا با افرادی که باعث بوجود آمدن مسائل پس از انتخابات و فتنه 88 شدند، تا جایی که گستاخی به حدی برسد که دشمنان از این فضا استفاده و به ترور نیز دست بزنندبرخورد کند. به اعتقاد من اغتشاشات پس از انتخابات سبب شد تا فضا برای اعمال تروریستی مخالفان نظام و انقلاب فراهم شود و افرادی که به هر نحو در این مسائل نقش داشتند در تمام این اقدامات و گستاخی دشمن دخیل هستند چرا که باعث شدند طمع دشمن برای نظام اسلامی بیشتر شود.
علاوه بر این افرادی که طی چندسال اخیر در مصاحبه ها و سخنرانی های خود و همچنین در رسانه هایشان به صراحت در مقابل مبانی و افکار دینی و انقلابی ما موضع گرفتند، و اکنون نیز از آن ها بعنوان سران و فرمانده فتنه 88 نام برده می شود ، اگر این همه اسناد موجود علیه اقدامات آن ها(اغتشات، ایجاد بدبینی نسبت به نظام، توهین به رهبری) با هم جمع شود، یقینا سران فتنه در قبال این مسائل نیز باید پاشخگو باشند.
وی در خصوص نقش مهدی هاشمی درباره حوادث پس از انتخابات و فتنه 88 نیز گفت: مهدی هاشمی فردی است که تمام این اقدامات سال گذشته نقش اساسی داشته است و به خصوص در رابطه با جریان سازی مسائل اخیر نقش اساسی و تعیین کننده داشته است.مهدی هاشمی در بحث کمیته غیرقانونی و توهین آمیز صیانت از آرا، در راه اندازی برخی سایت های خبری مخالف نظام، در سازماندهی اراذل و اوباش پس از انتخابات، در برخی رفتارهای هتاکانه، حرمت شکنانه و عبور از خطوط قرمز نظام نقش اساسی داشته و یکی از افرادی بوده که نقش اساسی در همگرایی و وحدت گروه های مخالف نظام به اصطلاح اصلاح طلب در جریان انتخابات داشته و یکی از افراد کلیدی تمام جلسات گروه های به ظاهر متناقض و متضاد و متفاوت بوده که از جمله آن ها می توان به کارگزارن، مشارکت، مجاهدین و مجمع روحانیون و ... نام برد . این گروه ها گرچه در ظاهر با هم مشکل دارند اما در باطن همه به دنبال یک هدف واحد هستند که مهدی هاشمی پای ثابت تمام جلسات این گروها ها بوده است البته بحث ارتباط مهدی هاشمی با بیگانه که در خصوص ایشون کاملا عیان است.

از اصولگرایی پارلمانی تا اصولگرایی دولت
بعد از عدم راهیابی فریدون حسنوند به مجلس شورای اسلامی و واگذاری کرسی خود به آقای عیسی دارایی، وی مورد توجه دولت احمدی نژاد قرار می گیرد تا از ساختمان سبز بهارستان به ساختمان سرخ استانداری بوشهر کوچ نموده و جای محمد حسین جهانبخش را می گیرد. از میان همه نمایندگان "بازمانده از مجلس"ی که در دولت پست گرفتند، تنها حسنوند استاندار بوشهر، استاندار کنونی خراسان شمالی و عباسی سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بودند که به مسئولیت های مهمتری به نسبت دیگران رسیدند.
با تغییر و تحولاتی که در حوزه مسئولیت های فریدون حسنوند اتفاق افتاد، گویی رویکردهای سیاسی وی نیز دستخوش تغییراتی شد به نحوی که در مواقعی انسان احساس می کند این اصولگرای پای کار سابق، امروز به آرامی در حال تعدیل مواضع خود است. در واقع به نظر می رسد حسنوند مجلس هشتم، با حسنوند دولت دهم قدری تفاوت دارد! این تفاوت را می توان در اظهارت وی نیز مشاهده کرد، آن زمان که اسفند ماه 91 در جمع خبرنگاران بوشهری می گوید: « در استانداری سعی کرده ام خودم را در دایره چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا احاطه نکنم»!؛ ظاهرا از دید آقای استاندار معیارهای رعایت اصول و اصولگرایی در دولت و مجلس متفاوت با هم است که حالا ایشان سعی می کنند با رویکردی اعتدالی به مسایل نگاه کنند!

حسنوند البته تا چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری که همه نظرسنجی ها قالیباف را پیروز انتخابات معرفی می کردند، و بعد از مجادلات لفظی شهردار تهران با حسن روحانی در آخرین مناظره، با محکوم کردن اظهارات رئیس جمهور منتخب، درباره برخوردهای پادگانی به "فردا" سایت نزدیک به قالیباف می گوید: به آقای روحانی می گویم به جای برخورد این چنینی با یک نیروی مخلص نظام آن هم در رسانه ملی، اقتدار خود را در برابر ابر قدرت ها نشان دهیم. ملت ایران همواره به افرادی که از پادگان ها سربلند کرده اند افتخار می کند. زیرا آنها بودند که چه در دوران دفاع مقدس تمام قد در برابر دشمنان ایستاندند و چه بعد از جنگ تمام زندگی خود را وقف آبادسازی ایران نمودند.
استاندار بوشهر بعد از انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همه باید به دولت کمک کنیم می گوید: خروجی این انتخابات کسی است که مسئولیت های مهمی از طرف مقام معظم رهبری داشته است. وی می افزاید: تمام دولت‌ها مورد تنفیذ امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده‌اند و همه باید به دولت کمک کنیم و نباید اجازه دهیم امور استان لحظه‌ای مختل شود.
از اینرو هرچه جلوتر می رویم از حسنوند مجلسی فاصله بیشتری گرفته و به یک حسنوند اعتدال گرا می رسیم. و شاید همین است که این روزها تصاویر وی از مراسم افطاری اصلاح طلبان استان بوشهر مخابره می گردد.

مواضع اعتدالی استاندار بوشهر تا آنجا پیش رفته که وی اخیرا در دیدار با خانواده های شهدا به فرهنگ ایثار، شجاعت و شهادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس می پردازد و با بیان اینکه این نشست یادآور صفا و صمیمیت دوران حماسه و ایثار است، ادامه می افزاید: پیروزی‌ها و موفقیت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس تنها با صفا و صمیمیت محقق می‌شد و در این محفل معنوی چپ و راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب، فقیر و غنی، با سواد و بی‌سواد معنا نداشت؛ بلکه همه با یک هدف برای دفاع از کشور و رضایت خداوند تلاش می‌کردند.
اما نکته ای که در اینجا می بایست خطاب به استاندار عزیزمان عرض نماییم اینکه اتفاقا در دوران دفاع مقدس هم چپ و راست مطرح بود، هم اصولگرا و اصلاح طلب و هم فقیر و غنی، ولی آنچه نباید فراموش کرد اینکه همیشه فقط یک طرف از اینها درگیر جنگ و مصائب آن بودند که مظلومان و پا برهنگان بودند و مابقی آنهایی که فرمودید یا خارج از کشور درگیر تحصیل بودند و یا به تجارت خود اشتغال داشتند. آن کسانی که در جبهه ها بودند همگی پایبند راستین به اصول و ارزش های اسلامی و انقلابی بودند و همه شان فدایی ولایت. آنها اصولگرایان واقعی بودند که اگر نمی بودند وضع اکنون متفاوت بود با آنچه امروز داریم.
آقای استاندار! ما چه کنیم عده ای نتوانستند خودشان را در دایره اصولگرایان واقعی حفظ کنند و بعد از جنگ در مقابل سربازان ولایت ایستادند، حزب و جریان تشکیل داده و ساز مخالف زدند؟!
آقای حسنوند! خدا کند ما اشتباه کرده باشیم ولی این روزها جور دیگری هستید انگار! چقدر معتدل شده اید آقای استاندار! چقدر معتدل شده اید!

شنبه، 5 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-07-27 ساعت 00:07
خبر بعدی : احمدی ‌نژاد مجوز تاسیس دانشگاه گرفت
خبر قبلی : دردسر خانه مجردی یک فوتبالیست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -