حل مشکلات از طریق مذاکره با آمریکا ساده لوحی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حل مشکلات کشور از طریق مذاکره با آمریکا را ساده لوحی خواند و گفت: هرگاه ذره ای انعطاف در ایران صورت گرفته آمریکا چندین قدم جلو آمده است؛ بنابر این باید بدانیم تنها راه حل مشکلات مقاومت ملت است.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام درباره مذاکره با آمریکا، تاکید کرد: این موضع رهبر معظم انقلاب درباره آمریکا دقیقا همان موضع و تاکید حضرت امام است که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است.

وی تاکید کرد: ‌ما از مدعیان مذاکره با آمریکا می پرسیم بعد از سی و چهار سال شیطنت آمریکا از بین رفته یا شیطان بزرگ تر شده است؟ تحلیل واقع بینانه می گوید شیطنت آمریکا هم در عرصه مسائل داخلی ما و هم در عرصه مسائل جهان اسلام چند برابر شده است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در عرصه امور کشور ما آیا تحریم های ظالمانه و تحریم دارو که بیماران صعب العلاج به دلیل نداشتن داروی مورد نیاز از دنیا می روند شیطنت نیست؟

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: در جهان اسلام آمریکا با تمام شیطنت خود امروز به مواجهه با بیداری اسلامی آمده و ‌کیست که نداند آنچه در مصر می گذرد برخی از سناریوی اجرایی آمریکا است.

آیت الله خاتمی ابراز داشت: کیست که نداند این کودتا و عوامل کودتای مصر افراد رژیم سابق هستند، گرچه زمینه ساز کودتا عملکرد غلط، نادرست و زبونانه مرسی بود .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب تاکید می کنند که ما به آمریکا اعتماد نداریم عبارت دیگری از جمله معروف حضرت امام است؛ ایشان در ابتدای سال این جمله را که اعتمادی به آمریکا نداریم را مورد تاکید قرار دادند اما برخی باور نکردند.

نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزد: متاسفانه به دلیل فضاسازی که در ایام تبلیغات انتخابات صورت گرفت، برخی ساده لوحان تصور کردند با مذاکره با آمریکا مشکلات حل خواهد شد؛ غافل از آن که هرگاه ذره ای انعطاف در ایران صورت گرفته آمریکا چندین قدم جلو آمده است.

آیت الله خاتمی بیان کرد: در همان دوره ای که دولتمردان وقت سخن از انعطاف و تساهل و تسامح داشتند، آمریکا و بوش جمهوری اسلامی ایران را محور شرارت خواندند.

وی بیان داشت: این تجربه به ما می گوید که تنها راه حل مشکلات مقاومت ملت است، این مقاومت جواب داده است، دشمنان ملت ایران راضی نبودند که ما سه عدد سانترفیوژ داشته باشیم اما اکنون هزاران سانترفیوژ داریم، دشمنان ملت اجازه غنی سازی یک درصدی را به ما نمی دادند اما در حال حاضر به غنی سازی بیست درصد رسیده ایم و همه نتایج و دستاورد مقاومت است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: آنان که در بی حوصلگی می دمند و عنصر مقاومت را در بین مردم تضعیف می کنند خدمت به این ملت نکرده اند.

پنجشنبه، 3 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-07-25 ساعت 12:07
خبر بعدی : تجمع خانواده‌های مهاجران غیرقانونی در تهران
خبر قبلی : منبع حکومتی: مضحک ‌ترین فتواهای دنیا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -