دستگيری دانشجويی که استادش را تهديد می‌کرد

رييس پليس فتاي غرب استان تهران از شناسايي و دستگيري دانشجويي خبر داد که علاوه بر ايجاد مزاحمت براي يکي از اساتيد خود در فضاي مجازي، سايت دانشگاه را نيز هک کرد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ نورالهي در اين باره گفت: شخصي با مراجعه به پليس، با ارائه مرجوعه قضايي، شکايتي مبني بر ايجاد مزاحمت در فضاي مجازي و انجام اقدامات خرابکارانه تنظيم کرد.

وي درباره اظهارات شاکي که از اساتيد يکي از دانشگاه‌هاي غرب استان تهران بود، گفت: مدت سه ماه است که فرد يا افرادي با ارسال ايميل‌هاي تهديدآميز، فحاشي و هتک‌حرمت در فضاي مجازي موجبات سلب آسايش اينجانب و چند تن از دانشجويان دختر دانشگاه را فراهم کرده‌اند و همچنين با هک و نفوذ به برخي از رايانه‌هاي دانشگاه امنيت اطلاعات دانشگاه را در معرض خطر قرار داده‌اند.

رييس پليس فتاي غرب استان تهران گفت: با توجه به اهميت موضوع، مراتب در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرايم سايبري قرار گرفت. در بررسي‌ها مشخص شد؛ متهم آشنايي کامل به امورات رايانه داشت و همچنين با آگاهي از خلاءهاي امنيتي سايت‌ها و شبکه‌هاي اينترنتي دانشگاه و سوءاستفاده از اين خلاءها اقدامات مجرمانه خود را انجام داده و از ديد متخصصان پنهان مانده است.

نورالهي افزود: با توجه به متن ايميل‌هاي واصله و تصاوير يکي از دانشجويان دختر، مراتب مورد بررسي پليس قرار گرفت و دانشجوي مورد نظر و دو تن از دوستان نزديکش زير نظر گرفته شدند و از سوي ديگر با تذکر به مسئولان دانشگاه، خلاءهاي موجود اصلاح و نسبت به کنترل فني و فيزيکي سايت‌هاي دانشگاه اقدام شد.

وي گفت: متهم با پي‌بردن به اقدامات پليس و عدم‌امکان نفوذ به سايت دانشگاه، اين بار از طريق ايميل سه دانشجوي ديگر و همچنين يکي از موسسات علمي تهران اقدام به ايجاد مزاحمت کرد که با مراجعه به اين موسسه مشخص شد سايت اينترنتي اين موسسه نيز فاقد سيستم‌هاي امنيتي و کنترلي فني و فيزيکي بوده و به همين علت متهم به راحتي توانسته از اين طريق اقدامات خود را دنبال کند.

نورالهي در ادامه افزود: با توجه به تحت کنترل بودن سه تن از دانشجويان دختر مظنون اصلي پرونده، مشخص شد يکي از آنها اخيرا در اين موسسه در تهران مشغول تحصيل است و سرانجام با شناسايي رد پاي متهم در فضاي مجازي و با هماهنگي قضايي وي دستگير شد.

وي با بيان اينکه متهم 23 ساله و دانشجوي رشته نرم‌افزار است، تصريح‌کرد: وي در بررسي اوليه منکر موضوع شد، اما در مواجهه با دلايل و شواهد مجبور به اعتراف شد و گفت که قصد مزاحمت براي استاد را نداشتم و فقط براي ايجاد ارتباط بيشتر اين ايميل‌ها را ارسال مي‌کردم.

رييس پليس فتاي غرب استان تهران گفت: با تکميل تحقيقات اوليه، متهم به همراه پرونده تحويل مرجع قضايي شد.

پنجشنبه، 3 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-07-25 ساعت 11:07
خبر بعدی : متلک پران های خیابانی نوعی بیمار روانی هستند
خبر قبلی : بیماری کروبی در ساختمان امن وزارت اطلاعات


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -