مصر؛ فراخوان ارتش برای تظاهرات مردمی علیه تروریسم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، وزیر دفاع مصر امروز از مصریها خواست روز جمعه به خیابانها بیایند تا به ارتش اختیارات مبارزه با خشونت و تروریسم را بدهند.

شب گذشته در انفجار مقر پلیس شهر المنصوره مصر دستکم 25 تن زخمی شدند. نیروهای امنیتی مصر، اخوان‌المسلمین را مسئول رخدادهای اخیر این کشور می دانند.

ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر گفت، برخی ها در صورت نرسیدن به قدرت حاضر به ویران کردن کشور هستند و قصد دارند آن را به سوی سرنوشت نامشخص بکشانند.

وزیر دفاع مصر افزود، آماده برگزاری انتخاباتی با حضور ناظران بین المللی هستیم و بازگشتی از نقشه راه حتی برای یک لحظه در کار نخواهد بود.


خودکشی سیاسی اخوان المسلمین مصر

یک روزنامه نگار عرب گفت، اخوان المسلمین هم اکنون وضعی برای خود درست کرده است که آینده سیاسی در مصر نخواهد داشت.

خالد الشامی گفت طرفداران اخوان المسلمین از خشونت دست برنمی دارند. هر روز ما شاهد خشونت و درگیری در قاهره هستیم. بیشتر این درگیری ها بین اخوان المسلمین و مردم در خیابان است. خشونت روزانه اخوان المسلمین موضع آنها را تضعیف می کند.

وی افزود، ما شش تا نه ماه آینده انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری خواهیم داشت. اگر اخوانی ها می خواهند صدایشان شنیده شود باید تا زمان انتخابات صبر کنند و ادعاهای خود را در آنجا ثابت کنند اما آنها اکنون در حال دست زدن به خشونت هستند و این مسئله موجب می شود حمایت مردمی برای بقای خود را از دست بدهند.

وی افزود، اعضای اخوان المسلمین در رژیم گذشته محاکمه شدند و مردم مصر نسبت به آنها همدردی کردند اما اکنون تبدیل به دشمن مردم مصرشدند. آنها وضعی برای خود درست کردند که آینده سیاسی در مصر نخواهند داشت.

وی افزود، اخوان المسلمین در مسیر نادرستی پیش می روند و باید بگویم آنچه ما شاهد هستیم علاوه بر این که پایان اخوان المسلمین است بلکه پایان اسلام سیاسی در مصر و سراسر منطقه است.



چهارشنبه، 2 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-07-24 ساعت 12:07
خبر بعدی : حزب الله در لیست تروریستی؛ حمله لاریجانی به اتحادیه اروپا+فیلم
خبر قبلی : تشریح گفته های اخیر خامنه ای؛ اعتدال یعنی فریب دشمن


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -