بزرگترين روزنامه ‌ديواری‌ قرآنی در زندان فردوس

رئيس اداره زندان شهرستان فردوس از طراحی «بزرگترين روزنامه ديواری‌ قرآنی» شرق كشور در زندان فردوس همزمان با ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، سيدمحمدرضا موسوی‌ثانی، رئيس اداره زندان شهرستان فردوس از طراحی بزرگترين روزنامه ديواری قرآنی در شرق كشور خبر داد و گفت: ماه مبارك رمضان، ماه بهار قرآن است و مأنوس شدن زندانيان با قرآن، از معدود رسالت‌های فرهنگی سازمان زندان‌هاست.

وی ادامه داد: سال جاری از سوی رياست محترم سازمان، سال ارتقای زندانبانی نامگذاری شده و اولويت نماز و قرآن در فعاليت‌های قرآنی از جمله موارد مورد تأكيد ايشان است.

رئيس اداره زندان شهرستان فردوس بيان كرد: با توجه به اين كه نورانيت قرآن كريم، موجب هدايت انسان می‌شود و توجه به مفاهيم قرآنی، علاوه ‌بر دانش‌افزايی، موجب روشنی قلب بشر می‌شود؛ در همين راستا، كارگروه‌های مختلفی در زندان فردوس با محوريت فعاليت‌های قرآنی تشكيل و طراحی بزرگترين روزنامه ديواری قرآنی در دستور كار است.

موسوی‌ ثانی در تشريح خبر مربوط به طراحی بزرگترين روزنامه ديواری شرق كشور در زندان فردوس، افزود: اين روزنامه ديواری كه با مشاركت زندانيان زندان فردوس طراحی و اجرا می‌شود؛ دارای محتوای قرآنی بوده و طرح اوليه آن از سويی واحد فرهنگی زندان ارائه شده است.

وی بيان كرد: در ابتدای امر، طرح كلی اين رويداد قرآنی از سوی واحد فرهنگی زندان ارائه و كارگروه ويژه‌ای تشكيل شد و پس از تأييد نهايی در كارگروه، زمينه مشاركت و همراهی زندانيان فراهم شد.

رئيس اداره زندان شهرستان فردوس بيان كرد: از جمله برنامه‌هايی كه از سوی اداره‌كل فرهنگی و تربيتی سازمان زندان‌ها اعلام شده، دستورالعمل فعاليت‌های قرآنی است كه از جمله برنامه‌های مندرج در آن، تهيه روزنامه ديواری قرآنی است.

رئيس اداره زندان شهرستان فردوس همچنين به زوايای ديگری از اين رويداد بزرگ قرآنی در ماه مبارك رمضان اشاره كرد و افزود: محتوای اين روزنامه‌ديواری با محوريت جايگاه قرآن در دين مبين اسلام، جايگاه قرآن در آيات و روايات، اهميت قرآن در نگاه معصومين، اهميت قرآن در نگاه علمای دين اسلام، جايگاه قرآن نزد انديشمندان جهان اسلام و ساير ملل، نقش قرآن در تربيت انسان، نقش قرآن در سازندگی و خودسازی، دعاهای قرآنی، مسابقات و خودآزمايی‌های قرآنی، تفسير آيات برگزيده، دانستنی‌های قرآنی، آشنايی با نخبگان قرآنی و ... است كه به صورت همزمان در بند مردان و بند نسوان زندان اين شهرستان در حال طراحی است.

وی ادامه داد: تهيه بزرگترين روزنامه‌ديواری با موضوع قرآن، می‌تواند از جمله رويدادهای قرآنی قابل توجه در سال جاری باشد و گامی در جهت تحقق ارتقای نظام زندانبانی اسلامی مورد تأكيد رياست محترم سازمان زندان‌ها بردارد.

رئيس اداره زندان شهرستان فردوس در پايان اظهار كرد: پنج تيم چهار نفره در حال استخراج اطلاعات مربوط به اين روزنامه‌ديواری است و می‌توان اميدوار بود تا پس از پايان ماه مبارك رمضان، شاهد رونمايی از اين رويداد بزرگ قرآنی در زندان فردوس باشيم.

حجت‌الاسلام محمد دهقان، مسئول فرهنگی زندان شهرستان فردوس نيز كه مديريت اين رويداد بزرگ قرآنی را برعهده دارد به خبرنگار ما، گفت: اين رويداد قرآنی با مشاركت اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان فردوس برگزار می‌شود كه با اعزام مربيان و اساتيد قرآنی و كارشناسان مربوطه، با مجموعه زندان فردوس همراهی معنوی دارند.

وی از همكاری رئيس اداره اوقاف شهرستان فردوس قدردانی كرد و افزود: در اين هنرنمايی قرآنی، برآنيم تا به تغيير بينش زندانيان و همچنين بالا بردن سطح اطلاعات قرآنی آنان كمك كنيم.

يادآور می‌شود، در راستای بهره‌مندی از تجربيات زندانيان در طرح‌های قرآنی، بزرگترين روزنامه ‌ديورای قرآنی در زندان فردوس به مساحت 35 مترمربع در حال طراحی و حاوی اطلاعات قرآنی است.

چهارشنبه، 2 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-07-24 ساعت 10:07
خبر بعدی : مرگ پناهجویان؛ رژیم اسلامی مسئول این فجایع است
خبر قبلی : گردن کشی در برابر جهان در جلسه شعرخوانی رهبر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -