رصد فضای سایبر برای برخورد با روسپیگری مجازی

رئیس پلیس امنیت اخلاقی از مونیتورینگ این پلیس در برخورد با روسپیگری مجازی خبر داد و گفت: پلیس در راستای انجام وظایف قانونی از هیچ اقدامی کوتاهی نمی کند.

سرهنگ محمد مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی " ندای انقلاب " با اشاره به ضرورت های برخورد با رفتارهای منافی عفت عمومی بیان داشت: متاسفانه در شرایط حاضر روسپیگری و اعمال منافی عفت عمومی در فضای مجازی گسترش پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده تا پلیس امنیت اخلاقی به صورت تخصصی پا به میدان بگذارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ارتباطات شکل گرفته در فضای مجازی رصد می شوند و عوامل مخل مورد شناسایی قرار گرفته و پس از آن به دست قانون سپرده می شوند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: متاسفانه روسپیگری مجازی افزایش یافته و در حال حاضر این معضل اجتماعی از سطح خیابان ها به فضای سایبر کشیده شده است به همین منظور پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در راستای وظایف قانونی خود، این موارد را تحت پیگرد قرار می دهد.

وی با اشاره به تعامل پلیس امنیت با پلیس فضای توليد و تبادل اطلاعات (فتا) در این خصوص، اظهار داشت: علاوه بر رصدهای فتا، پلیس امنیت نیز در درون خود مجموعه ای را بصورت تخصصی برای پایش فضای سایبر دارا است و کلیه عناوینی که به عفت عمومی و اخلاق صحیح در جامعه خدشه وارد می کند، را شناسایی می نماید.

زاهدیان خاطرنشان کرد: رصد پلیس فتا بصورت عمومی در سطح اینترنت صورت می گیرد این در حالی است که مینیاتوری از فتا در پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا بصورت مجموعه ای تخصصی و با پیگیری ارتباطات خاص در شبکه های اجتماعی، تحرکات موجود در فضای مجازی را رصد کرده و عوامل مخل این محیط را شناسایی و با آن ها برخورد قانونی می کند.

سه شنبه، 1 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-07-23 ساعت 11:07
خبر بعدی : تورم نقطه به نقطه 61 درصد است
خبر قبلی : وخامت حال وبلاگ نویس دربند‌ در زندان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -