شيوع نوعی ويروس خطرناک چشمی در ایران

سایت پارسینه: مرکز تحقيقات اپتيک و لنز ايران به دنبال شيوع نوعي بيماري ويروسي خطرناک چشمي در تهران و شهرستان ها هشدار داد: از آنجا که مراقبت هاي بهداشتي تا حد زيادي مي تواند از ابتلا به اين ويروس جلوگيري کند، ضروري است، هموطنان مراقبت هاي بهداشتي را در اين زمينه به شدت افزايش دهند.
دکتر پرويز زرين بخش با اعلام اين خبر گفت: بيماري ويروسي چشمي احتمالا از نوع " آدنو ويروس " است که در تهران و شهرستان ها فراگير شده تا جايي که در برخي خانواده ها، تمامي اعضاي خانواده به آن دچار شده اند.
وي با اشاره به اينکه اين ويروس باعث قرمزي شديد ملتحمه چشم (غشا مخاطي نازک و شفافي که سطح داخلي پلک ها و جلوي کره ي چشم را مي پوشاند) مي شود و حالتي شبيه زنبور زدگي دارد، اظهار داشت: ورم زياد، دردناک شدن پلک ها همراه با خروج چرک و ترشح، خونريزي زير ملتحمه و در برخي موارد، کنده شدن لايه سطحي قرنيه (اپي تليوم) از عوارض اين بيماري است.
دکتر زرين بخش در ادامه يادآور شد: ضروري است، همه افراد به ويژه کودکان و کساني که از لنز چشمي استفاده مي کنند و نيز کساني که تازه عمل چشمي انجام داده اند، توصيه هاي بهداشتي را در مورد شست و شوي مداوم دست ها و صورت با صابون مايع و پلک ها با شامپوي بچه رقيق شده انجام دهند.
وي گفت: همچنين ضروري است، پس از تماس با وسايل عمومي مانند دستگيره هاي درب هاي عمومي، پول و اسکناس از ژل هاي استريل کننده استفاده شود.
وي به خانواده هايي که يکي از اعضاي آنان به اين ويروس مبتلا شده است، نيز توصيه کرد، لازم است، کليه وسايل شخصي فرد مبتلا از ديگران جدا شده، جوشانده و رعايت بهداشت در مورد اين افراد به شدت انجام شود.
به گفته دکتر زرين بخش؛ در صورت ابتلاي فرد به اين بيماري 3 تا 4 هفته طول مي کشد تا بيمار بهبود يابد و در برخي افراد که بيماري شدت بيشتري دارد، قرنيه فرد نيز درگير شده که براي کاهش درد و بهبود سريع تر از لنزهاي پانسماني استفاده مي شود.
وي به چشم پزشکان نيز توصيه کرد که در مواجهه با اين بيماري، کليه وسايل و دستگاه هايي را که با اين بيماران در تماس است از قبيل دستگيره هاي در، اسليت لمپ ( دستگاهي که چشم پزشک چشم بيمار را از پشت آن معاينه مي کند ) و ديگر دستگاه هاي چشم پزشکي را با مواد گندزدا استريل کنند.
رييس مرکز تحقيقات اپتيک و لنز ايران گفت: به نظر مي رسد، اين ويروس از ديگر کشورها وارد ايران شده باشد که رعايت بهداشت فردي تا حد زيادي مي تواند، مانعي در جهت شيوع آن باشد.

سه شنبه، 1 مرداد ماه 1392 برابر با 2013-07-23 ساعت 10:07
خبر بعدی : سفال‌ های لالجین سمی شده‌ اند
خبر قبلی : رحیمی: به احترام رهبری حرفی نمی‌زنیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -