اژه ای: احتمال عفو در پرونده فساد بزرگ مالی هست

صدا و سیمای رژیم: سخنگوی قوه قضائیه از احتمال عفو و آزادی مشروط برخی از متهمان پرونده موسوم به فساد بزرگ مالی خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری گفت: اتهامات متهمان پرونده سه هزار میلیاردی یکسان نیست و ممکن است بعضی از آنان شرایط لازم برای عفو و آزادی مشروط را داشته باشند.
محسنی اژه ای در چهل و نهمین نشست خبری خود افزود: برخی از افراد در این پرونده ممکن است اتهام سنگینی نداشته باشند، به عنوان مثال ممکن است رشوه ای گرفته و بخشی از حبس خود را گذرانده باشند.
وی گفت: دادستان یا دادیار ناظر زندان در چنین مواردی اگر متهم شاکی خصوصی نیز نداشته و یا جریمه مالی خود را پرداخت کرده باشد می تواند برای عفو و یا آزادی مشروط محکوم درخواست کند.
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بنا بر قانون، عفو ممکن است درباره همه احکام یا یک حکم از احکام فرد محکوم و یا بخشی از یک حکم وی اعمال شود و در آزادی مشروط نیز بنا بر معیارهایی با پیشنهاد زندان یا دادیار ناظر زندان دادگاه صادر کننده حکم می تواند با در نظر گرفتن شرایطی خاص آزادی مشروط فرد محکوم را بپذیرد.
محسنی اژه ای گفت: باید توجه داشت که محکومان جرائم سنگین از جمله جرایم مسلحانه، جرایم مربوط به مواد مخدر و نیز در مواردی که پرونده شاکی خصوصی دارد بدون رضایت شاکی امکان عفو و یا آزادی مشروط وجود ندارد.


سه شنبه، 1 مرداد ماه 1392، 0:44 صبح برابر با 2013-07-22 ساعت 14:07
خبر بعدی : متهمان فتنه در خارج به محض ورود بازداشت می شوند
خبر قبلی : حزب الله در لیست تروریستی اروپا؛ پیشنهاد تحریم اشتون


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -