جنگ گرگها؛ جنایات یکدیگر را فاش می کنند

به گزارش موج حضور به نقل از روزنامه تهران:علي يونسي مرد مورد علاقه برای وزارت اطلاعات از سوی طيفي از سياسي‌كاران است. حتي اگر نامش در ليست پيشنهادي حسن روحاني هم نباشد باز عقبه رسانه‌اي اين گروه وي را كانديدای اول وزارت اطلاعات معرفي مي‌كنند. وي چهارمين وزير اطلاعات ايران بود كه پس از استعفاي حجت‌الاسلام دري نجف آبادي از سوي سيدمحمد خاتمي به مجلس معرفي شد.

آنهايي كه علي يونسي را از نزديك مي‌شناسند رويكرد سياسي وي را به دو برهه قبل و بعد از دوم خرداد تقسيم مي‌كنند. قبل از دوم خرداد در اردوگاه جناح راست و فرداي دوم خرداد در جرگه اصلاح‌طلبان. آنگونه كه در سوابق علي يونسي آمده در نيمه دوم سال ۱۳۶۲ در مقام رياست شعبه دادگاه نظامي، بيش از ۱۰۰نفر از اعضاي شبكه مخفي و نظامي حزب توده ايران و ۳۰ نفر از اعضاي سازمان فداييان، شاخه اكثريت را محاكمه و برخي را نيز به اعدام محكوم كرد. علي يونسي همان روزي كه به مجلس معرفي شد تلاش براي جذب مخالفان و تبديل دشمنان به مخالفان را به عنوان برنامه و راهبرد خود در وزارت اطلاعات معرفي كرد.

راهبردي كه به گمان خيلي‌ها موفق نبود و تنها فضا را براي يكه تازي تندروها و افراطيون گشود. شنيده‌هاي تهران امروز از راهروهاي مجلس و لابي‌هاي نمايندگان حاكي از مخالفت‌هاي جدي با وزارت علي يونسي چه در وزارت اطلاعات و حتي وزارت كشور حكايت دارد. با اين وجود از فرداي پيروزي حسن روحاني در انتخابات فضا‌سازي گسترده‌اي از سوي طيفي براي تحميل چند وزير به روحاني به راه افتاد.

علي يونسي هم از همان طيف است كه اگرچه به روحاني نزديك است و در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص يار وي در خوشي و ناخوشي بوده اما روحاني مي‌داند كه معرفي وي شانس چنداني براي راي آوري در مجلس ندارد و حتي در صورت راي آوري مي‌تواند آغازي براي يك چالش ميان دولت و مجلس باشد.

دوشنبه، 31 تیر ماه 1392، 0:10 بعدازظهر برابر با 2013-07-22 ساعت 11:07
خبر بعدی : تورم بيش از 100 درصدی حبوبات، چای و سبزيجات
خبر قبلی : کوهنوردان ایرانی را خودمان در هیمالیا دفن کردیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -