آخوند جنتی: "اعتدال" یعنی خط امام/سیاست تغییرناپذیر

رادیو فرانسه: آیت الله احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به شعار "اعتدال" که از سوی رییس جمهور جدید ایران، حسن روحانی، مطرح شده گفت که به نظر او "اعتدال" همان پیروی از خط امام است و بر اساس همین مشی سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا و مخالفان جمهوری اسلامی روشن و تغییرناپذیر است.

پیش از این آیت الله احمد خاتمی، دیگر امام جمعه موقت تهران، از حسن روحانی خواسته بود که منظورش را از "اعتدال" روشن بگوید تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

او نیز مدعی شده بود که مصداق بارز "اعتدال" مواضع آیت الله خامنه ای است و اینکه رعایت اعتدال مستلزم همسویی با رهبر جمهوری اسلامی ایران است.
آیت الله جنتی در جای دیگری از خطبه های امروزش به مناسبت ماه رمضان از نیروی انتظامی و "روزه داران" خواست که در خیابان ها با آنان که احمد جنتی "روزه خواران" نامید برخورد کنند.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به آخرین انتخابات ریاست جمهوری گفت که نتیجۀ این انتخابات مناسب بود و نامزدهای انتخاباتی طوری حرف نزدند که به گفتۀ احمد جنتی بهانه به دست مخالفان جمهوری اسلامی بدهند.

وی در ادامه خطاب به دهها میلیون ایرانی که در خیابان های کشور نسبت به "تقلبات" انتخابات دهم ریاست جمهوری اعتراض کرده بودند افزود که این معترضان باید حال "خجالت بکشند".

امام جمعه موقت تهران همچنین مدعی شد که با مخالفان نتیجۀ دهمین انتخابات ریاست جمهوری تاکنون مسامحه شده است.

آدينه، 28 تیر ماه 1392، 2:59 بعدازظهر برابر با 2013-07-19 ساعت 13:07
خبر بعدی : برای چندمین بار؛ قطار تهران-مشهد از خط خارج شد
خبر قبلی : مشاور ولی فقیه: جک استراو یک ولگرد بیکار است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -