آتش 10 هکتار از جنگل‌های سيرجان را نابود کرد

10 هکتار از جنگل‌هاي بادام کوهي و بوته‌هاي منابع طبيعي بخش پاريز سيرجان در منطقه چشمه ذغالي در آتش سوخت. به گزارش فارس از سيرجان، بيش از 10 هکتار از جنگل‌هاي بادام کوهي و بوته‌هاي منابع طبيعي بخش پاريز سيرجان در منطقه چشمه ذغالي در 10 کيلومتري شمال‌شرقي پاريز و 70 کيلومتري شمال سيرجان بر اثر آتش‌سوزي ديروز نابود شد.

بخشدار پاريز ديروز به فارس گفت: منطقه چشمه ذغالي که بهترين نقطه تفريحي از نظر گردشگري و خوش آب وهوايي است به علت روشن کردن آتش توسط رهگذران و وزش باد آتش گرفت.

جواد زينلي ابراز داشت: بر اساس اطلاعات مردمي نيروهاي آتش‌نشاني و شهرداري پاريز به همراه ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي وارد عمل شده و صعب‌العبور بودن محل حريق موجب شد که خودروهاي آتش‌نشاني نتوانند، عمليات مهار آتش را داشته باشند. وي تصريح کرد: در نهايت توسط افراد و به کار گرفتن نيرو براي حمل آب با دست و کپسول‌هاي اطفاي حريق پس از چهار ساعت آتش مهار شد و براي احتياط بخشي از نيروها تا عصر ديروز در منطقه مي‌مانند تا در صورت مشاهده دود يا آتش آن را خاموش کنند.

زينلي خسارت وارده به درختان و بوته‌ها را بر اساس کارشناسي منابع طبيعي 550 ميليون ريال اعلام کرد و از مردم و گردشگران خواست تا براي حفظ زيبايي طبيعت از روشن کردن آتش و بي‌احتياطي در اين زمينه خودداري کنند. به گزارش فارس، در اين عمليات مهار آتش يکي از ماموران آتش‌نشاني دچار صدمات و سوختگي سطحي و جزيي شد.


پنجشنبه، 27 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-18 ساعت 12:07
خبر بعدی : ایران اسلامی؛ تولید پنیر در یک گرمابه
خبر قبلی : احمدی‌نژاد و بچه ها بازی می‌کنند من هم دورشان می‌گردم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -