واردات گندم سود بیشتری برای مسئولان دارد تا حمایت از تولید ملی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با برشمردن مزایای واردات گندم برای برخی افراد در کشور از جمله بهره‌مندی از مسافرت خارجی، پورسانت و حق مأموریت، گفت: تا زمانی که برخی افراد از چنین مزایای برخوردار می‌شوند اصلاحی در نرخ خرید تضمینی صورت نخواهد گرفت و واردات این محصول بی‌تردید صورت می‌گیرد.

به گزارش قدس آنلاین نادر قاضی‌پور در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه وقتی هزینه‌های تولید گندم با دلار محاسبه می شود نباید خرید این محصول از سوی دولت به ریال باشد، گفت: متأسفانه دولت برای خرید گندم از کشور‌های خارجی دلار‌های بسیاری هزینه می‌کند اما حاضر نیست یک ریال بیشتر به گندم‌کار ایرانی بدهد که او نیز انگیزه بیشتری برای تولید داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه پرداخت منابع مالی کلان بابت واردات گندم جایگزین حمایت از کشاورزان داخلی با خرید محصولات آنان شده است، تصریح کرد: گندم ایرانی با کیفیت مرغوب در بسیاری از استان‌های کشور هر ساله تولید و برداشت می شود و با توجه بیشتر دولت به ثمره کشاورزان دیگری نیازی به واردات این محصول نخواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با برشمردن مزایای واردات گندم برای برخی افراد در کشور از جمله بهره‌مندی از مسافرت خارجی، پورسانت و حق مأموریت، گفت: تا زمانی که برخی افراد از چنین مزایای برخوردار می‌شوند اصلاحی در نرخ خرید تضمینی رخ نداده و واردات این محصول بی‌تردید صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دولت از افرادی که مشتاق واردات گندم هستند با نان آقایان نام می برد و هیچ‌گاه در پی آن نبوده که این افراد را مجازات کرده یا معرفی کند که این خود جای أمل بسیار دارد.

مزایای واردات اجازه اصلاح نرخ خرید تضمینی را نمی‌دهد

این نماینده در مجلس نهم،‌ با تأکید بر اینکه پر واضح است دلیل تمایل بیشتر برخی مسئولان به واردات گندم و بی‌توجهی به محصول داخلی سود‌بری بیشتر از امر واردات این محصول برای آنان است، عنوان کرد: دریافت حق مأموریت، گردش و مسافرت خارجی و پورسانت اجازه تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم را به برخی مسئولان نمی‌دهد چرا که واردات سود بیشتری برایشان در پی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان این مطلب که دولت هرساله باید در اول مهرماه نرخ خرید تضمینی گندم را برای اطلاع کشاورزان اعلام کند، گفت: تأخیر چند ماهه در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم خود بی میل شدن کشاورزان به امر تولید را جدا از بی عدالتی در این نرخ موجب می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: دولت باید برای حمایت از کشاورزان تا حد ممکن از هر گونه واردات بدون توجه به تولیدات داخلی جلوگیری کرده و با متخاطیان برخورد جدی کند تا دیگر شاهد واردات و تأمین نیاز کشور از سوی بیگانگان نباشیم.

چهارشنبه، 26 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-17 ساعت 11:07
خبر بعدی : روزنامه ولی فقیه: باید برای روحانی دعا کرد؟
خبر قبلی : ياران احمدی نژاد در دادگاه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -