گسترش فعالیت جنبش تمرد تونس علیه اسلامگرایان

جنبش تمرد تونس که با الهام از جنبش تمرد مصر شکل گرفته و باعث نگرانی مسئولان تونسی شده است همچنان به گسترش فعالیت های خود ادامه می دهد.

بنا به گزارشها، فعالیت های مردمی در خیابان های تونس از سر گرفته شده است. این فعالیت ها برخاسته از بطن تظاهرات و اعتراضاتی است که به براندازی رژیم سابق این کشور منجر شد.

محمد بلنور رهبر جنبش تمرد تونس اعلام کرد این جنبش در آغاز فعالیت های خود صدها هزار امضا برای درخواست انحلال پارلمان تحت سیطره جنبش اسلامی النهضه جمع کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، رهبر جنبش تمرد تونس با اشاره به جمع آوری صدها هزار امضا برای درخواست انحلال مجلس موسسان تونس گفت شمار امضا کنندگان این درخواست به صورت فزاینده افزایش می یابد.

بالنور افزود ما امیدواریم دو میلیون امضا جمع آوری کنیم.

به نظر می رسد جنبش تمرد تونس کم کم باعث نگرانی و سردرگمی حزب حاکم بر این کشور می شود و بیم آن می رود که این جنبش مثل جنبش تمرد مصر که اسلامگرایان این کشور را به وحشت انداخت، گسترش پیدا کند.

مسئولان جنبش تمرد تونس امیدوارند ارتش از آنها و هرگونه اقدام مردمی علیه اخوان المسلمین حاکم بر دستگاه اجرایی تونس، حمایت کند.

جنبش تمرد همچنین انتظار دارد دستگاه امنیتی و وزارت کشور تونس نیز در کنار مردم قرار بگیرند.

محمد بالنور خاطر نشان کرد اگر میلیونها نفر در تظاهرات شرکت کنند، ارتش تونس در نهایت از اراده ملت حمایت خواهد کرد.

وی هیچ تاریخی برای برگزاری تظاهرات مردمی تعیین نکرد اما گفت در صورت جمع آوری امضاهای کافی، روز بیست و پنجم ژوئیه روز ملی تونس می تواند سرنوشت ساز باشد.

دوشنبه، 24 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-15 ساعت 10:07
خبر بعدی : مجوز تخریب تنها کبوترخانه مکعبی ایران
خبر قبلی : ترس اردوغان از پیوستن ارتش ترکیه به مردم معترض


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -