تائیدی بر گرگ بودن روحانی در لباس میش

یک تحلیلگر مسائل بین الملل درباره انتشار اخباری مبنی بر آمادگی واشنگتن برای مذاکره با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی ایالات متحده آمریکا برای مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، موضوع جدید نیست.

علی بیگدلی استاد روابط بین الملل دانشگاه، ضمن بیان این مطلب در گفتگو با سایت فرارو گفت: آمریکایی‌ها مدت‌ها است که آمادگی خود برای مذاکره مستقیم و دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران به منظور حل و فصل مناقشه بر سر موضوع هسته‌ای را اعلام کرده‌اند و درخواست خود در این باره را چندین بار به طور رسمی و غیر رسمی ارایه کرده‌اند.

بیگدلی با تاکید بر اینکه همه اختلافات جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا، موضوع هسته‌ای نیست گفت: اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای سابقه طولانی ندارد و جمهوری اسلامی ایران و آمریکا پیش از آنکه بر سر این موضوع به اختلاف برسند اختلافات دیگری داشتند که منجر به ایجاد شکاف در مناسبات دو طرف شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شکافی که میان اروپا و آمریکا در پی افشاگری اسنودن مبنی بر شنود آمریکایی‌ها از اروپایی‌ها ایجاد شده است می‌تواند این فرصت را برای دولت روحانی ایجاد کند که با نزدیکی به اروپایی‌ها از این شکاف بهره ببرد. (جاک استراو، وزیر خارجه سابق انگلیس و یار غار آخوندها هم به همین منظور قرار است به ایران سفر کند)

بیگدلی گقت: اولویت دولت آینده در ایران باید بر هم زدن اجماع بین المللی علیه جمهوری اسلامی باشد.

سعید لیلاز یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با سایت فرارو:....برای هسته ای شدن باید اندکی از ستیزه جویی های عمدی خود در صحنه بین المللی کم کنیم (مثلا از انکار هولوکاست و نابودی اسرائیل سخن نگوییم) تا اجازه بدهیم بزرگترین پروژه کنونی جمهوری اسلامی در زمینه ژئوپولیتیک (هسته ای شدن) در فضای آرام بین المللی همچون دوران آقای خاتمی و هاشمی پیش برود.

وی افزود: آنچه اکنون مهم است این است که ما با اعمال یک دیپلماسی هوشمندانه از شکاف های بین المللی موجود با نهایت ظرافت بهره برداری کنیم و برنامه های صلح طلبانه خود (برنامه تسلیحات هسته ای) را پیش ببریم و ضمن تعامل با دنیا تن به ذلت در برابر غرب ندهیم.

دوشنبه، 24 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-15 ساعت 09:07
خبر بعدی : گمرک رژیم اشک گردشگران خارجی را درآورد
خبر قبلی : خواهر ‌احمدی‌نژاد: برادرم تو شهید شدی، شهید تهمت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -