برگزاری همایش تجلیل از فعالان مین روبی در نوسود

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

هفته گذشته همایشی به منظور تجلیل و تقدیر از فعالان مین روبی در شهر نوسود کرمانشاه برگزار شد.

بر اساس گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان در کرمانشاه، روز دوشنبه 17 تیرماه 92 همایشی به منظور تجلیل از فعالان مین روبی در مناطق مرزی استان کرمانشاه در سالن دانش نوسود برگزار شد.

بنا به این گزارش "مختار خندانی" فعال مدنی اهل پاوه با کمک جمعی از فعالان مدنی استان کرمانشاه به منظور تشویق و ترغیب هرچه بیشتر فعالان مین روبی در سطح استان و همچنین تقویت وظیفه نهادها و ارگان های ذیربط در این امر خطیر اقدامات مقدماتی برای برگزاری این همایش را به انجام رسانده و در نهایت با موافقت نهاد سپاه و فرمانداری پاوه "همایش تجلیل از فعالان مین روبی" در نوسود برگزار شد.

خبرنگار موکریان در این گزارش می افزاید؛ در ابتدای مراسم دبیر همایش در سخنانی ضمن قدردانی از شرکنندگان همایش هدف از گردهمایی تقدیر از فعالان مین روبی مناطق مرزی استان کرمانشاه را تشویق و ترغیب دیگران به این امر خطیر عنوان کرد و افزود: آنان که آگاهانه به عمل خطیر مین زدایی دست می زنند تا سایر انسان ها در سرزمینی پاک تر از مین و گلوله های عمل نکرده زندگی کنند، انسان های بزرگی هستند.

در ادامه گزارش آژانس خبری موکریان آمده است؛ گروه موسیقی آوای هورام با اجرای زیبایی حال و هوای دیگری به مراسم بخشید. پس از آن نماهنگی در خصوص فعالیت گروههای پاکسازی و تخریب به مدت ده دقیقه پخش گردید که در آن بخش کوچکی از کارهای گروههای تخریب و پاکسازی از جمله جمع آوری مین، بمب، گلوله های عمل نکرده، چاله انفجار، انهدام، شهادت و جانبازی این عزیزان به نمایش گذاشته شده بود. در پایان مراسم هدایایی که از سوی فعالان مدنی تهیه شده بود توسط نماینده‌ی جانبازان شهر نوسود (عثمان رئوفی) به رسم سپاسگزاری به 5نفر از گروه تخریب و آقایان طه عثمانی و محمد حسن خوش خو تقدیم گردید.

گفتنی است، قرار بود در این مراسم متنی که "عثمان مزین" وکیل پایه یک دادگستری به درخواست فعالان مدنی برگزارکننده همایش، آماده و ارسال کرده بود توسط "مختار خندانی" قرائت شود که با مخالفت نیروهای امنیتی روبرو شد و چند دقیقه قبل از زمان قرائت متن مسئولی ناشناس صراحتاً اعلام کرده بود که این نوشته دارای اشکال است و قابل ارائه نیست.

لازم به ذکر است، "عثمان مزین" در صفحه فیسبوک خود راجع به محتوای متن ارسالی به همایش "تجلیل از فعالان مین روبی در نوسود" اینگونه توضیح داده است: "لب کلام نوشته (ام) بیان اهمیت کار و مشکلات فعالان مین زدایی و ضرورت توجه به قربانیان مین است. وجود شانزده میلیون مین یعنی اینکه خطر شانزده میلیون انفجار در کمین ماست. چرا باید با جان و جسم شهروندان خودمان اینگونه رفتار کنیم؟"

یادآور می گردد در حالی که مسئولان مرتب از پاکسازی کامل مناطق مرزی خبر می دهند لیکن هر از گاهی شاهد قربانی شدن مرزنشینان توسط مین های خنثی نشده در این مناطق هستیم.

دوشنبه، 24 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-15 ساعت 09:07
خبر بعدی : اینترنت کشور از کجا می‌آید؟
خبر قبلی : محکومیت شهروند بهایی به پنج سال حبس تعزیری


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -